anonym Personál zeptal se před 13 roky
Dobrý deň.Potrebovala by som pomôcť lebo sama si už neviem rady.Nikdy som nemala kamarátov,myslela som že je to pre skazené ľudstvo atd,a popritom je chyba vo mne.Mala som 2 akože kamarátky ale naposledy sme sa pohádali a vyčítali mi že som povrchná,neprispôsobivá,na všetkom a každom hľadám len chyby a chcem aby všetko bolo podľa mňa.Onedlho budem mať 18.A zisťujem že všetko je to pravda.Prosím poradte mi ako sa zmeniť.Samej si prídem ako hrozná osoba.Snažím sa viac baviť so spolužiakmi a tak,ale ked niekto povie niečo čo sa mi nepáči hned už aj ja zmením sposob komunikacie a hned som odpornejšia aatd…

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 13 roky
Milá Miyu, vážím si toho, že o sobě přemýšlíš a chceš být lepší. Měnit se je práce a obvykle se to děje pozvolna tréninkem. Píšeš, že hledáš chyby (mmj asi proto, že to dělají i lidé kolem tebe, hodnotí a soudí), cítíš, že lidé potřebují býti hlazeni a chceš jim to dát (jen proto, abys to dostala zpátky nebo i proto, aby byl svět hezčí?) To je důležité si uvědomit a rozhodnout se pro to, pak trénovat hledání toho hezkého v lidech (a to je ta práce), říkat to i nahlas. Kontrolovat své myšlenky. Píšeš, že měníš způsob komunikace, když se ti něco nelíbí, to je běžné, pokud chceš být lepší, je to fajn, i touha se cení, ale touto cestou ti více neporadím, protože by byla potřeba konkrétní analýza situace, pocitů… A nesud se :). Držím palce.