anonym Personál zeptal se před 13 roky
Zkusím tu holku popsat. Vyhýbá se komunikaci s lidmi. Podezírá je stále, že jí nenávidí, že jí chtějí uškodit, že jí mohou dělat naschvály, ublížit ji. Krom rodičů a pár přátel s nikým se nebaví. Je žárlivá a nedůvěřuje nikomu. Pořád přemýšlí, co proti ní kdo má. Od lidí očekává spiknutí, pomluvy, atd. Mezi lidmi se třese, mlčí spíš, má návaly úzkosti, pocity bezmoci. Někdy utíká od lidí, když jí není dobře. Prý jea v metru, měla nával úzkosti a zdálo se jí, jakoby se ti lidé na ni měli vrhnout a uškodit ji. Zdá se být chladná, bez emocí. Ale je rážlivá a rozpláče se, když jí někdo urazí. Urážky si pamatuje, pořád je vyčítá tomu člověku. Prý se jí vkrádají do mysli vzpomínky, kdy jí kdo urazil, situace kdy musela s někým jednat atd. Je samotářka, ráda je sama, maximálně s někým koho zná, ale stejně spíš mlčí nebo i mluví, ale ptá se, co proti ni ten člověk má atd. Nemá skoro žádné zájmy, prý si ráda představuje svůj svět, jakýsi ráj kde je sama, bez lidí, a že je tam jakoby víla atd. Víc než realita jí baví její fantazie. O komunikaci s lidmi skoro ani nejeví zájem. Je doma, pomáhá rodičům, občas se jde projít. Nikdo jí nedokáže změnit. Říká, že jí nemůžou všichni nutit mezi lidi. Ve vztahu je žárlivá, neumí moc dát najevo lásku, chladná, podezřívavá, klukovi na ulici nemůže dát skoro ani pusu přede všemi. Z jeho strany vyjádření lásce k ní se brání, prý je jí to trapné. Co to může zhruba být?

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 13 roky
A kdopak mi to píše? ona? nebo milý? komu na ni záleží, že o ní píše… a jak rozumět, otázce? Je to to, co popisujete. Chcete diagnózu? Nedělám to ráda – je to často zavádějící. Důležité je to, co člověk chce řešit. Chce-li řešit svou nedůvěru k lidem, žárlivost, pak jistě cestu najde. Pokud je ve své stavu spokojená, jak píšete, pak nevidím důvod, více to zde pitvat. Máte totiž pravdu, že ji nikdo nedokáže změnit, jen ona sama, bude-li chtít (pak může nalézt pomocníky na té cestě změny) Přeji vše dobré ji i Vám.