anonym Personál zeptal se před 13 roky
Dobrý den, tak už nevím, co se svým životem. Mám polámanou krční páteř, kterou mi zlomil masér. Dostala jsem kvůli tomu přiznaný invalidní důchod, ale ze 3000 kč měsíčně se nedá vyžít. Práci s tímto sháním marně – nabízí mi jen manuální práci, kterou nemohu dělat a práci administrativní sehnat nemohu. Jsem už zoufalá. Kvůli úrazu mě opustil i přítel. Nemám žádný koníček, protože jediným mým zájmem byl vždy sport. Navíc teď ani nemám peníze na nějaký koníček. Přitom mám IQ přes 130. Tak nechápu, proč nemohu dostat práci. Začínám vše vidět černě – prosím, poraďte, co mám dělat. Navíc mám pocit, že mě tento stát zradil. Vždyť jak je možné, že ten muž, který mi páteř zlomil a u soudu to i přiznal, tak mi měl zaplatit odškodné 60 000 kč a nedal mi dodnes ani korunu. No a mezi námi – já jsem před úrazem vydělávala tuto částku měsíčně. Uvažuji o sebevraždě. Vždyť nebýt rodičů, tak jsem už dávno zemřela hlady. Děkuji za jakoukoliv radu. Eva

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 13 roky
Milá Evo, nemohu než vyjádřit soucit. Také mne mrzí, že nefunguje sociálně solidární společnost. Poradit? Každopádně je třeba zachovat konstruktivní myšlení a důvěru v život. V té věci je užitečná kniha: Jak si správně přát. Nevím, jakými následky se projevuje úraz, nevím, co umíte ani k čemu máte vzdělání – jsou profese, které lze dělat i doma, je třeba trochu štěstí a kontakty… Programování je taková vhodná profese z pohledu poptávky i fyzické náročnosti. Třeba se do toho oboru pustit a vzít to jako novou výzvu, kterou je třeba zdolat. Najít si člověka, který bude ochoten dát vám základy. A třeba se pustit do studia takového oboru. A že to je časově náročné? I cesta je cíl :)… Držím palce.