Dobrý den. I když mi je 15 let, tak mám už problém. Táhne se ve mně už od 5-6 let. Bojoval jsem s ním teď zhruba rok, a měl jsem pocit, že jsem nad ním už mnohokrát vyzrál a tím se i posílil. Ale vždy po nějaké době mě dostihne a já upadnu do depresí, studu a podobných nepříjemných stavů. Zkusím ho tady popsat: Když jsem byl malý, věk v období konce školky a nástupu do školy, tak jsme si s kamarádem hráli na mámu a tátu, nebo na tkz. doktora. Vzpomínám si, že jsme si na sebe lehali jako máma s tátou. Jenže když jsem se odněkud dozvěděl, že by se to dělat nemělo, tak jsem si takhle hrát už nechtěl. Protože jsem byl ale malý prcek, tak jsem mu to neřekl na rovinu, ale choval jsem se tak, jako kdybych nevěděl, o čem je řeč, zkrátka byl jsem dítě. Podvědomě jsem se za to styděl, od toho kamaráda jsem se držel zpátky, a začal jsem se před ním i stydět. Asi díky tomu, že jsem potom šel na gympl a změnil úplně pobyyt, tak jsem se nějak od toho problému nevědomě oprostil. Ještě před zhruba dvěma roky přišla puberta, takže jsem začal mít zájem o holky a já se úplně změnil, jak chováním, tak i rozpoložením. Před tím rokem jsem začal ten můj problém řešit, odpustil jsem si a řekl si, že vlastně můžu být tím, čím chci. Moje tužby šli za tím, že chci být silný kluk, se sebevědomím, který by se cítil jako pořádný kluk. A tím, že jsem se takhle oprostil od minulosti, jsem se mohl začít utvářet. Za ten rok ze mně vyrostl úplně jiný kluk, než který je na fotkách. Jenže mám problém, že si teď začínám zase vzpomínat živě na tohle období, vidím se jako ten stydlivý kluk. Mám z toho deprese, probouzím se s potem, který mi teče po zádech a mám pocit, jako bych prožíval noční můry. Největší problém mi dělá ta představa, že jsem se líbal s klukem. Vevnitř sebe cítím, jak se mi ta představa obrací žaludkem, hnusí se mi a já nevím, co už s tím mám dělat. Muži mě nepřitahují, ale pořád mám před očima tu živou vzpomínku, že jsem to s kamarádem jako malí zkoušeli. Jsem v takovém stavu, že si nejsem jistý kdo jsem, žil jsem doteď v přesvědčení, že jsem líbal jen holky a teď se mi v hlavě objeví vzpomínka, kde to zkoušíme s kamarádem. Já vás proto moc prosím, jestli byste mi dokázala poradit, jak se z toho konečně dostat a nemít tyhle živé vzpomínky před očima. Nechci tomu věřit, ale hlava mi říká, že se to někdy hodně dávno stalo. Ještě jednou prosím.

Milý kali, ve vašem psaní cítím rozpor, který se týká přijetí minulosti. Na jednu stranu popisujete odpuštění si, na stranu druhou podvědomí, nevědomí dělá něco jiného… Máte pravdu, řešením je přijetí minulosti i vztahu ke kamarádovi a uvolnění. Je tedy třeba sjednotit vědomí, podvědomí, nevědomí nejlépe v lásce srdce. Pokud s tím budeš chtít pomoci, je to možné, je třeba se za tím účelem však sejít. (je třeba, aby jsi tu minulost přijal, aniž by se ti obracel žaludek) Přeji vše dobré a nezapomen, že jsi nikomu záměrně neublížil, proto není třeba cokoliv soudit jako špatné…