anonym Personál zeptal se před 14 roky
Dobrý den, prosím o radu,jak se mám naučit respektovat podle mne špatné chování mé dcery (22let).Má roční dítě teď čeká druhé mimčo.Bydlí v pronájmu s přítelem ,kdyby nebylo naší rodiny tak by neměli ani na čem obědvat.Od jejích 16 let se v podstatě trápím a nelíbí se mi, kam se ubírá.Teď je to ještě horší protože je zodpovědná nejen za sebe.Zodpovědnost je to, co ji opravdu chybí.Vždy si po konfliktu s ní řeknu,že to už neovlivním,ale stejně mě to užírá. Nechci se starat o další děti (kdyby selhala),ale zase vím, že bych je nemohla nechat jen tak osudu.Mám ještě jedno dítě školního věku a tak pořád dumám ,kde jsem ve výchově dcery udělala chybu .Děkuji za radu a zdravím Zuzana.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
Milá Zuzko, jste v nezáviděníhodné situaci a lehká rada tu není… a taky je pravda, že nevím konkrétně o situaci, co by se stalo, kdybyste s ní víceméně přerušila kontakt. Mám pocit, že o tom vím příliš málo… Doporučuji, abyste šli k psychoterapeutovi, postavte to, prosím tak, že si nevíte rady, že vás ty konflikty taky nebaví, že byste chtěla najít řešení a prosíte ji tedy o spolupráci – dcera by potřebovala slyšet od nezávislého člověka, že je třeba rovnováha "má dáti – dal" na všech úrovních… Držím palce.