anonym Personál zeptal se před 13 roky
Dobrý den. Mojí kamarádce se zhruba před půl rokem oběsil táta. Stalo se mi něco podobného a ona si myslí, že jí mohu nějak pomoct. K psychologovi nechce, myslí si že jí to nepomůže. Z vlastní zkušenosti vím, že mě to moc pomohlo. Zkouším jí teď psychologa nahradit a začala jsem docela dobře. Ale potřebovala bych poradit, jak mám postupovat, čím jí pomoct. Děkuji vám za radu, M.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 13 roky
Milá Md, můžeš vycházet ze své zkušenosti, můžeš si pohledat na internetu něco o krizové intervenci. Jen, prosím tě, nezapomínejte an jedna ani druhá, že jsi její kamarádka nikoliv terapeutka. A taky, že ty za ni její život/trápení neodžiješ, za to je zodpovědná jen ona sama – pomáhej ze svého vnitřního středu, tak tě ta podpora nevyčerpá. A nedělej práci za ni, jestli od tebe chce nějakou pomoc, at přesně řekne, co chce – a ty nemůžeš být její psycholog, můžeš být její důvěrnice, kamarádka – zní mi to vaše zadání nějak podivně… Více ti poradit nemohu mmj. nevím, co ji trápí konkrétně, jaké je její prožívání :) Přeji vám hezké kamarádství.