Dobrý den, bohužel se nám doma objevil velmi nepříjemný problém. Zjistili jsme, že náš 11ti letý syn nám vzal doma 2000 Kč. Po půlhodinovém rozhovoru s ním, bez jakékoliv facky, se nám k tomu přiznal. Proč to udělal nám však nebyl schopen vysvětlit. Domníváme se, že se tak stalo kvůli tomu, že od malička měl v podstatě skoro všechno co chtěl. Naše současná situacec nám však nedovoluje toto mu poskytovat a tak se domníváme, že to řešil "po svém". Nevím, jak s ním dále pokračovat, abychom neudělali nějakou další chybu a abychom podbným dalším případům zabránili. Děkuji

Milý Pavle, ano – příčinu, kterou tušíte, je pravděpodobná (nikoliv jediná možná). Průběžně s dětmi mluvte o tom, jak fungují peníze – kde se v domácnosti berou, jak se s nimi nakládá a že je přirozené, že nemůžeme mít všechno… že to tak je a je to tak přirozené a že něco mají lidé kolem, neznamená, že já to musím mít taky – podívejte se třeba společně na Homolkovi, nebo na Zítra to roztočíme, drahoušku – jak je to vlastně vtipné a ubohé, když napodobujeme ostatní… i když dřív to byla pračka a ted je to mobil nebo něco jiného… Taky ho učit pracovat – odpracovat si peníze… Mluvte o tom, že vy taky nemáte vše… a netrápí vás to… Držím palce.