anonym Personál zeptal se před 13 roky
Dobrý den, mám partnerský problém. S přítelem jsem tři roky, bydlíme spolu v jeho novém bytě 9 měsíců. Předtím jsme byli nejlepšími přáteli 8 let. Řešili jsme vše i partnerství. On byl do mě prý 2krát zamilovaný, já měla vždy partnera. Jiskra přeskočila až později. On neměl téměř žádný vztah, nemá zkušenosti a je tvrdohlavý a nepřizpůsobivý. Na začátku vztahu se styděl mě vzít za ruku, pohladit – i v soukromí. Postupně k tomu našel cestu, ale je to spíše jak láska z první třídy – pošťuchování, vymýšlení kravinek. Je to milé stále, ale není to proloženo opravdovým vážným citem, vyjádření lásky slovem, gestem. Jen dětské hry. Bohužel, ač ho miluju, nejsem v tomto vztahu šťastná. Nemyslím si, že požaduji moc. Když mu o tom povídám, rozčiluje se, že to zas a znovu probírám, ať mu nechám klid. Zkoušela jsem to nevytahovat a na nic nereagovat dva měsíce vkuse – nic. Jsem unavená. Sama jsem studovala psychologii, ale tohle je na mě moc. Jsme oba vysokoškoláci z úplných rodin a s hezkým vztahem k nim. Jen nám to spolu nějak nejde. Zkusila jsem od něj odjet, po jedné hádce. Jednou zavolal a pak usnul. Pak jsem utekla na tři dny ke kamarádce – jen jsme na sebe řvali do telefonu, ale on nepřijel. Mám pocit, že mu na mě nezáleží, ale on tvrdí opak. Pramení to vše snad z té nezkušenosti? Nebo je vina u mě? Prosím o radu. Díky.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 13 roky
Milá APR, z psaní jsem nepochopila, proč jste rozchod nedotáhli – jak vás tedy dostal zpět. Máte pravdu, ve vztahu, když jste unavená, je to signál toho, že vám to spolu moc nejde. Vám nestačí to, co vám nabízí a nevypadá to, že by byla možná změna. On pro vás prostě nemá to, co potřebujete. Není třeba hledat viníků, jen to zkonstatovat a popřát si svobodu… Vím, že je těžké udělat takové rozhodnutí, když se máte rádi, ale přát jeden druhému štěstí, je také součástí lásky. Držím palce.