anonym Personál zeptal se před 13 roky
Dobrý den,nevím si rady se svojí psychikou…jsem vdaná,mám jedno malé dítě,pěknou práci,dům…a přesto si toto vše neužívám,jak bych asi měla..Mám problém s tím,že jsem si vsugerovala,že manžel zemře na rakovinu(mají tuto dg v rodině),kdykoli má nějaké i banální příznaky některé nemoci,já se vnitřně dokážu rozhodit až tak ,že si začnu představovat,jaké to bude,když zůstaneme s derou samy,jak budu zvládat výchovu,finanč.záležitosti atd….je to pro mě velmi vyřerpávající,dělá mi problémy cokoli plánovat,vzhledem k těm obavám z budoucnosti…přemýšlela jsem o návštěvě psychiatra,ale nevím,zda psychofarmaka dokáží toto potlačit…děkuji za jakoukoli radu

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 13 roky
Milá Niky, důvěřovat životu a vypustit strach je někdy vskutku náročné, ale mám pocit, že bez toho bychom umřeli za živa – princip tedy: prožívejme každý přítomný okamžik pohody jako dar. Dále je třeba si uvědomit, že myšlenky si nevybírají nás, ale my je. A taky myšlenky spojené s prožitkem tvoří… Proto si tvořme myšlenky konstruktivní a důvěřujme, že vše, co nastane zvládneme. Jak pracovat s nutkavými myšlenkami: materiály vpravo nahoře: http://cz.lundbeck.com/cz/public/what_we_do/depression/default.asp - obsedantně kompulzivní porucha…. A také technika neurolingvistické programování (NLP) pohledejte na netu… Přeji vše dobré.