Dobrý den,mam takovej problém jsem málo komunikativní, prostě nepotřebuju moc mluvit, a díky tomu si myslym že mam málo kamarádů a nemůžu získat žadnou přítelkyni jemi 21 a ještě jsem neměl žádnou holku mam strach, že to žadná nevydrží a proto radši ani žádnou holku neoslovuji.A ještě bych se chtěl zeptat jestli se s tím dá něco dělat s tou komunikativností.Děkuji za odpověd

Milý Míšo, máš pravdu – slova slouží k navazování vztahů i k jejich rozvíjení. A taky máš pravdu, slova jsou mnohdy zbytečná (mnohdy mnoho povyku pro nic) a jindy přinášejí ublížení. Tvé mlčení může být mnohdy moudré, ale dívky to nemusí vždy pochopit. Obecně muži mají menší potřebu mluvit, ale v době námluv se vybičují k větší produkci slov (jedno úsloví praví, že v době námluv vyplýtvají 80% slov, ze slov namluvených v průběhu života :)) Víš, nevím, co je motivem tvého mlčení, na kolik % je to nejistota, na kolik % pozorovací klid. Samozřejmě, že lze svou schopnost komunikace rozvíjet. Můžeš si nalézt inspiraci v knihách (např.: Jaro Křivohlavý: Jak si navzájem lépe porozumíme, dále – sice nepatří k mým nejoblíbenějším, ale může být inspirativní aspon nějak: Jak získávat přátele a působit na lidi/autor: Dale Carnegie – a taky by stačilo pár pravidel ohledně aktivního naslouchání a ty ti mohu poslat e-mailem) Tak držím palce.