anonym Personál zeptal se před 13 roky
Dobrý den, mám dotaz ohledně partnerské manipulace. S přítelem žijeme v dominantne-submisivnim vztahu, pricemz on je submisivni a ja dominantni. casto ale narazim na manipulaci z jeho strany. Příklad: šli jsme spát a já mu řekla, ať se jde se mnou vysprchovat. Asi 10 minut jsme se dohadovali stylem: nejdu – pojď se vysprchovat – nechci – běž! – nejdu – běž do tý sprchy! – nejdu pak jsem to vzdala. on se šel do kuchyně napít a cestou zpátky šel do sprchy. a nic. začal se normálně sprchovat. šla jsem se tam podívat, stála jsem mezi dveřmi a koukala na něj fakt nevěřícně. a nic neřekl ani slovo. jen se usmíval a sprchoval se. řekla jsem mu, že teď mě tim skutečně vytočil a odešla jsem. pak mě volal "kočičko, pojď za mnou do sprchy" a já dělala že neslyšim. pak přišel a naprosto vážně mi řekl, že nechápe, proč jsem na něj naštvaná, vždyť přeci udělal, co jsem chtěla – šel do sprchy. a že nechápe, proč jsem pak za nim už já nechtěla. Na to jsem mu řekla, že sice šel do sprchy, ale neudělal, co jsem chtěla. neudělal to, když jsem chtěla já a kdy jsem mu to nařídila. Šel až když chtěl on a že to tak je vždycky. že vždycky dělá jen to, co chce on a kdy chce on a naopak chce, abych se já přizpůsobila jemu. Na to mi tvrdil, že to neni vůbec pravda, že je všechno podle mě, že vždycky udělá, co chci já. Přehodil takhle jakoby vinu na mě. on mě vlastně svým chování donutí ustoupit z mého požadavku a v druhym kroku tě donutí splnit ten jeho… sice je to příklad trochu jiného typu vztahu, nicméně jeho manipulace je zřejmá – já jsem pak v té situaci vzteklá, protože nevim, jak z ní, a to on má nepokrytou radost. Jak byste doporučovala tyhle situace řešit, resp. jak se bránit proti tomuto typu manipulace?

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 13 roky
Milá Renato, víte, já těmto hrám moc nerozumím – ani z jedné ani z druhé strany. Proč se nedomluvit partnersky: Byla bych ráda, abys se mnou šel do sprchy. – Prima nápad, rád půjdu. nebo vy se podle té odpovědi zařídíte. Jiný průběh považuji za nezdravý. Takže bud budete pokračovat v podivných hrách, ve kterých se budete ztrácet a nebo uvedete vztah na partnerskou úroven, ve které se respektujete a mluvíte v souladu s city a činy a pak se nebudete emočně trápit. Držím palce k optimálnímu rozhodnutí.