anonym Personál zeptal se před 14 roky
Dobrý den Zaznamenal jsem na sobě v poslední době neobvyklý nárůst agrese. Spousta lidí se ode mě začala distancovat a příjde mi, že sebemenší maličkost mne dokáže rozzuřit do běla. Obzvláště mě naštve když se setkávám s neuspěchem (př: špatné známky ve škole, když vidím svoji bejvalou holku, která se semnou před několika měsíci rozešla) Když jsem "v náladě" tak mi příjde, že cokoliv kdo řekne je urážka na můj účet a snažím se okamžitě opustit společnost ve, které zrovna jsem a stáhnout se někam kde budu chvilku sám se sebou, ale ne vždy to stačí. Bojím se, že se se mnou lidé přestanou bavit úplně jelikož již teď říkají, že jsem dost impulzivní a arogantní. Rád bych si pomohl. Začal jsem s duševním cvičením, dělám thai-box, udržuji se neustále něčím zaměstnaný, ale nezdá se, že by to fungovalo. Co můžu ještě zkusit? Pro info: Je mi 17 let a jsem studentem gymnázia.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
Milý DJ, je dobré, že vcelku jste sám sobě dobrým pozorovatelem, to je dobrý krok. Agrese je často forma obrany před bolestí. Takže nejefektivnější je připustit si ji, prožít ji a uzdravit. Připustit svou zranitelnost… Zpracovat rozchod – nejprve uzdravit své srdce a pak směrem k dívce na vnitřní úrovni: Miluju tě – odpouštím ti – žehnám ti – propouštím tě. Dopracovat vztah ke své "nedokonalosti" – holt nejsem bůh, jsem jen člověk, který ač se snaží, vždy to nedopadne tak, jak bych si přál – přijímám se tak… A taky se nemusím brát tak vážně… Trénuj i větu: Respektuji druhé, jejich názor. Doporučuji ti knihu Čtyři dohody. I konzultace s psychologem by se mohla hodit. Držím palce, když budeš chtít, můžeš se ozvat.