Dobrý deň.Som v 2.ročníku na strednej a mám taký problém: Na základnej škole som bola tícha šedá myška,nemala som priateľov a len som sa tešila na strednú kedy všetko zmením.V prvom ročníku som bola ku každému priateľská,usmievavá,sršala som doslova energiou atd. Preto si ma ľudia obľúbili a všetko bolo fajn.Ale mám spolužiačku čo na mňa strašne žiarlila. Najprv začala strašne okato napodobňovať moje správanie,potom všade kde som bola ja sa natlačila aj ona a hneď sa snažila na seba strhnúť všetkú pozornosť. Strašne ma to nahnevalo,hlavne ale to že ostatný nevidia aká je falošná,hlavne jej hrozný predstieraný smiech! Tak som sa stiahla,ano nechala som ju vlastne nech si zaberie moje miesto.Teraz to už ale strašne ľutujem.Snažím sa byť taká ako predtým ale už mi to nejde. Ked som s niekým a príde tam aj ona,hned sa rozpráva s každým dookola len mňa okato ignoruje,je otočená chrbtom atd atd…A ja som potom ako piate koleso na voze lebo s hocikým začnem rozprávať toho odomňa okamžite odtrháva.Neviete mi prosím poradiť čo s tým,ako sa mám zachovať?

Milá Sharley, doporučuju promluvit s ní – pokud možno v klidu – neutočivě ji říci, že tě mrzí, jak to mezi vámi je, že z ní máš pocit, že tě ignoruje, že nevíš, co jsi ji udělala a že bys byla ráda, abyste vycházeli dobře. Taky ji můžeš říci, že tě mrzí, že v rozhovorech tě ignoruje a že máš pocit, že tě vytěsnuje z hovoru s ostatními a jestli by ti tedy mohla pomoci v tom, aba jsi se necítila jako páté kolo u vozu. Přeji vše dobré.