Dobrý den, potřebuju radu prosím: Od dětství jsem sportoval dost tvrdě a dlouho každý den a to tak, že jsem hodně chyběl ve škole a domů jsem se vracel až večer. Jednoho dne jsem už sportu měl ovšem dost, skončil jsem, protože mě štvalo, že nemám normální život jako ostatní, co si chodí s přáteli po venku. Od té doby, co jsem skončil (asi před půlrokem) nemůžu navázat přátelství s nikým, s holkou už vůbec. Prosím poradte mi, jak navázat nějaké přátelství dost mě to ničí když jediný kdo se se mnou baví je parta počítačových závisláku ve třídě.

Milý Adame, je škoda, že se nepodařilo skloubit sport s kamarádstvím. Máš pravdu, vztahy jsou pro život hodně důležité. Jen nevím, jak ti tímto způsobem poradit, neznám tě, jak jednáš, jak komunikuješ… S kým se chceš kamarádit. Doporučuji: nevzdávat se, pozorovat, přidávat se k těm, co jdou ven – říci si o to, nebát se odmítnutí. Můžeš zkusit promluvit si o tom s někým z vrstevníků, kdo tě zná, ke komu máš důvěru… Můžeš zajít i za psychoterapeutem… Vážit si lidí, kteří se s tebou baví, i těch počítačovej ;) – jak vidíš, vnímají i tebe nejen pc. Držím palce.