anonym Personál zeptal se před 14 roky
Dobrý den, v posledních měsících řeším zásadní životní rozhodnutí a dostala jsem se do bodu, kdy nevím kudy kam. Po 22letém manželství jsem se rozhodla pro rozvod. Důvodem je nevhodné manželovo chování ke mně, dcerám, nadměrné pití alkoholu, lhaní, nespolehlivost a hlavně opakované nevěry typu mimomanželský dlouhodobý vztah. Nyní jsem v situaci, kdy manžel na víkendy odjíždí k milence do její rodiny a na týden se vrací domů, ale to jen kvůli práci, dokonce s ní vyrazil i do společnosti, kam jsme chodili donedávna spolu. Odmítá cokoliv řešit – není schopen říct to našim dcerám, dohodnout se na rozvodu a na oddělené budoucnosti, ačkoliv se o to už dlouhé měsíce snažím, dokonce jsem absolvovala i společnou schůzku s nimi oběma, ale žádný efekt to nemělo – takhle jim to zřejmě vyhovuje, ale mě to ničí psychicky. Nemůžu se sebrat a odejít, nemám kam, jsem z daleka a nemůžu opustit práci a nechci ani dcerám překopávat život. Největším "kamenem úrazu" jsou finance – manžel má spoustu peněz, které přede mnou tají a které mě podle něj nemají zajímat, i když k nim přišel za trvání manželství. Ale já nechci, aby peníze, na které mám nárok já a hlavně dcery, nakonec "schrábla" nějaká "zlatokopka" a její děti. Mám strach ale podat žádost o sporný rozvod a nechat rozdělení majetku na právnících, protože mi vyhrožuje, že pak to bude opravdu tvrdé a dlouhé a dokonce se uchýlil i k výhrůžce, že v tom případě mě zabije. A já jsem už na vlastní kůži vyzkoušela, že, zejména v opilosti, je násilí schopen. Byla bych proto vděčná za radu, jak dále postupovat a jak ten dosavadní a zřejmě i budoucí psychický teror zvládnout. Předem děkuji za odpověď.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
Milá Menolevo, takhle to s poradou nevidím moc efektivní. Jak jsou velké dcery? S nimi mluví? Dá na ně? Šel by do rozvodové mediace? ( rozhovor moderovaný profesionálem, protože chcete minimalizovat emoční a finanční ztráty všech zúčastněných, Takovým řízeným konzultacím u psychoterapeuta se říká mediace. Cílem mediace je snížit vliv emocí na věcná rozhodnutí a vést dialog k dohodě, pokud je to trochu možné. Výstupem může být písemná dohoda) Rozhovor s právníkem by mohl být také užitečný. Pokud chcete pracovat na své osobní síle a probrat některé konkrétnosti a možnosti, můžete se samozřejmě objednat. Držím palce.