anonym Personál zeptal se před 14 roky
Dobrý den, je mi šestnáct let a pořád mám problém věřit klukům. Vím, že všichni nejsou stejní a myslí to se mnou vážně, ale já jim přesto nevěřím. Když se mnou chce nějaký kluk chodit, hned se sama sebe ptám, jestli bych mu odpustila, kdyby mě podvedl a nebo opustil. Myslím si, že je to tím, že rodiče se neustále hádají a už se asi nemají rádi. Hádají se kvůli maličkostem, ale skoro každý den. Na tátovi je vidět, ža už jí opravdu asi nemá rád a já se bojím, že dopadnu stejně. Už opravdu nevím co dělat, abych začala zase lidem věřit. Děkuji za odpověď, Tereza.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
Milá Terezko, je hezké, že přemýšlíš, reflektuješ své pocity. A taky si uvědomuješ, že některé tvé vzorce myšlení a prožívání neumožnují plynutí života v harmonii. Uvědomění je první krok ke změně. Strach není dobrý rádce, blokuje… Lásku. Můžeš si přečíst knihu Osho: O strachu a taky knihu: Poznej svůj strach a překonej ho. Buď to riskneš nebo nebudeš žít naplno… Prostě je třeba, aby jsi důvěřovala tomu, že zvládneš jakoukoliv situaci, která přijde, že si budeš užívat TADY A TEĎ , že si svůj život utvoříš ke svému obrazu … Taky je dobré přijmout, že život je měnlivý a jistotu máš v sobě, druhého můžeš poznávat, budovat s ním vztah… Můžeš se zajímat o to, jak vztahy a život funguje… Taky třeba přijde čas, kdy uznáš, že bude pro tebe vhodná spolupráce s psychoterapeutem. Těším se ;). Měj se krásně.