Dobrý den, mám problém a nevím si s ním rady. Je mi 23 let, jsem vdaná 3 roky a mám tříletého syna. Asi před půl rokem se mi manžel svěřil, že je gay. Sice mě to šokovalo, ale všechno jsme probrali a v podstatě se pro mě nic nezměnilo. Ale sotva před týdnem jsem se dozvěděla, že měl sex se svým nějlepším kamarádem, který je "shodou náhod" také gay. A že spolu chodí. To už mi vyrazilo dech. Když jsem po dvou dnech přestala brečet, tak jsem začala přemýšlet, jak se zachovám. Manžel je pracovně pryč (i s tím svým přítelem, mají stejné zaměstnání) a mám tak spoustu času na přemýšlení. Ale stále si nevím rady. Napadá mě spousta věcí. Vykopnout ho z bytu a rozvod, nátlakem ho donutit, aby se s tím přítelem rozešel a změnil zaměstnání. Tím nátlakem myslím vše říci jeho rodičům, kteří nic netuší a on má strach, že by o ně přišel. Ale zase nechci být tak zlá. Ale proč bych zase měla mít ohledy, když i on mně ublížil. Ale na druhou stranu vím, že on v podstatě za nic nemůže, že homosexualita je vrozená. V tom případě si ale neměl nic začínat se mnou. A také je mi jasné, že s největší pravděpodobností "sloužím" jenom k tomu, aby se mu podařila jeho homosexualita před jeho rodiči utajit. Kvůli jeho rodičům mě napadlo, že bychom spolu jenom žili jenom jako přátelé a žili každý svůj vlastní život. Ale nejsem si jistá, jestli bych to zvládla. Protože ho pořád miluju. Prosím poraďte.

Milý René, neznám tvého tátu, ty ho znáš lépe a lépe umíš odhadnout jeho reakci. Někdy otcové jednají nerozumně a syna homosexuála mají tendenci odmítnout, přeji ti, aby to nebyl tvůj příběh. Jak bych ti mohla pomoci? Maximálně tak, že bych s tvým otcem pohovořila na téma důležitost rodinných vztahů, vzájemné akceptace… rené, často ale lidé mívají předem neopodstatněné obavy z toho, že budou odmítnuti, když např. se přiznají k hosexualitě. Strach a představy odmítnutí však často neodpovídají realitě a rodiče své děti akceptují. Doporučuji ti, abys třeba s tátou zavedl řeč na to, že je pro tebe důležitý váš vztah, že ho máš rád a že třeba někdy máš strach, že tě vyhodí… jindy můžeš zavést řeč na homosexualitu a jaké to asi pro ty lidi a jejich rodiče musí být…. a pak jednou na to bude ta správná chvilka… (mmj. z domu tě právně nemůže vyhodit – máš tam trvalé bydliště a chodíš-li do školy, má k tobě vyživovací povinnost)