anonym Personál zeptal se před 14 roky
Mám tříletého vnuka. Vídáme se 2 – 3x týdně. Někdy u dcery doma, ale většinou si ho vezmu na celé dopoledne a podnikáme různé výlety. Po celou dobu se ode mě nehne na krok, stále mi chce s něčím pomáhat, je veselý, spokojený, je nám dobře. Stejně se údajně chová s druhou babičkou, která si ho taky občas vezme na hlídání. Všechno se zdálo v pořádku až do chvíle, kdy jsme se obě babičky setkaly u nás na zahradě. Vnuk chtěl, aby s ním celou dobu byla jenom druhá babička. Jen jsem se k nim přiblížila, odháněl mě slovy „běž za dědou“ a ani se na mě nepodíval. Respektovala jsem to a nevšímala si ho. Během dalších dnů, kdy jsme byli spolu, byl opět v pohodě. Myslela jsem si, že to byla jen náhoda, prostě neměl náladu, ale když se to opakovalo znovu asi za měsíc při společné akci s druhou babičkou, začala jsem být bezradná. Nevím, co dělám špatně, kde je chyba. Prosím poraďte.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
Milá Pando, špatně nemusíte dělat vůbec nic – lidské i dětské city a chování jsou z určitého úhlu pohledu často nevyzpytatelné. Myslím, že nejednou jste v okolí viděla příběhy, které nedávaly logiku… Z nějakého důvodu si vnuk chce užívat druhou babičku sám. Možná je to pro vás informace "Pozor, nečekej… a nezapomínej na sebe a jiné radosti života…" Zůstaňte sama vklidu v roli pozorovatele. (a i když je vnuk malý, můžete se s ním na toto téma adekvátně věku pobavit) Přeji vše dobré.