Dobrý den,jsem vdaná 35let a 20 let s manželem podnikáme.V době, kdy není příliž práce, tak jsou naše vztahy dobré.Jakmile dojde k větší zátěži, manžel se staví do role vykořisťovaného, nepochopeného a všemi nejen mnou zneužívaného muže, který to stejně brzy bude mít za sebou…Situace se zhoršuje a při zakázkách postupuje naprosto proti logice věci. Upřednostňuje ty, kteří ho sice uhání, ale mají problémy se splatnosti faktur.Objednává další zboží, nedodělává zakázky.. Potom si nakonec koupí nějaké nářadí, které je podle něj nezbytné.To vše završuje denními výčitkami. Jakékoliv promluvy v době, kdy není na dně a rozebírání situace nepomáhá. V tu dobu to přizná, že to není dobré, ale v zápětí je to stejné a ještě přidá smyšlené věci, které si prý já myslím. Nejde mi o rozvod,ale co mám dělat, abych se zdravotně nesložila,život byl životem a zároveň pár let před důchodem nechci likvidovat živnost. Děkuji za odpověď.

Milá Marie, vidím dva až tři problémy problémy: 1. "abych se nesložila" 2. živnost 3. ?co to dělá s vaším manželstvím Zásadně se věnujte bodu č.1 – tzn. třeba i spolupráci s dobrým psychologem, součástí by mělo být to, že se naučíte relaxovat a pracovat se svou vnitřní silou… Bod č.2 i 3. – také doporučuji spolupráci s psychoterapeutem, nejlépe moderovaný rozhovor mezi vámi a manželem… (mediace se může hodit) (informujte manžela, že situaci považujete pro sebe za velmi závažnou a nevíte, jak se bude dál vyvíjet, v této fázi, že ho žádáte o spulupráci s psychoterapeutem… Držím palce.