anonym Personál zeptal se před 13 roky
Dobrý den, před dvaceti lety u mě porod odstartoval deprese. Po druhém dítěti jsem se dostala do stavu, kdy byla nutná hospitalizace na psychiatrii.Dlouhou dobu jsem se dávala dohromady.Následných pár let jsem žila relativně v pohodě,jak jen to tahle nemoc dovolí. Už jsem se smířila s tím, že nejsem schopna cítit radost ani jakýkoliv jiný příjemný pocit. Život je pro mě každodenní boj. Každý problém velice těžko snáším. Najít si práci po dětech bylo téměř nad moje síly. Po deseti letech v jednom zaměstnání jsem byla donucena odejít. Od února jsem na Úřadu práce. Od té doby se cítím čím dál hůř. Je mi čtyřicet let, můžu nabídnout jen maturitu na gymnázium, nemám řidičský průkaz a co se týká cizích jazyků, jsem věčný začátečník. Nikdo o mě nestojí. Nejsem dravá a neumím se nabídnout. Doma nemám oporu, manžel je hodný člověk, ale jen když jsem veselá, bez problémů a tahle přetvářka je teď nad moje síly. Kamarádky svými problémy nechci obtěžovat, zdraví člověk těžko pochopí, jaké peklo je život s depresí. Vím, že mi práci nenajdete, ale skutečně prosím o jakoukoliv radu.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 13 roky
Milá Jani, deprese je prevít, ale nepatřím mezi lidi, kteří se spokojí s odpovědí, nejde. Věci jsou náročné, to ano, složité – to taky, ale kdo hledá, tak cestu nalezne. Dokonce Vám prozradím, že cest je více… dají se skládat jako pucle… na vašem místě bych si dala za cíl, postavit se do své síly…a v té pak činit další kroky. Knihy, učitelé, semináře…samozřejmě bez vlastního odhodlání a práce to nepůjde… Držím palce.