anonym Personál zeptal se před 13 roky
Dobrý den, můj kamarád se rozešel s přítelkyní, se kterou chodil 5 měsíců a ona se ihned vrátila ke svému bývalému, se kterým chodila před mým kamarádem. Můj kamarád to hodně těžce nesl a když se z toho po pár týdnech konečně začal trošku dostávat, ona se ocitla znovu sama a začala se snažit o návrat k mému kamarádovi. Ten ji na jednu stranu zpátky chce a na druhou neví, zda jí ještě může věřit, když tak snadno a rychle střídá partnery. A tyhle problémy neustále dokolečka rozebírá a řeší se mnou a už se to táhne přes 2 měsíce. Vídáme se několikrát týdně a on se nedokáže bavit o ničem jiném, než o jeho vztahových problémech, co mu ta dotyčná zase řekla a udělala a po mně chce, ať mu řeknu, co si o tom myslím a poradím, co má dělat, popř. ať si s tou jeho promluvím a zjistím, jak to s ním teď myslí apod. A nenechá si vysvětlit, že já seo s ní skoro neznám a nic o ní nevím, viděla jsem ji jen párkrát, když byli ještě spolu, tak mu těžko můžu radit nebo dokonce chodit za ní a promlouvat jí do duše. Nevím, co mám dělat. Chci být dobrá kamarádka, zpočátku jsem i chápala, že se po rozchodu potřebuje vypovídat, ale už mě to začíná unavovat a otravovat, dokonce při posledním rozhovoru mi už ujely nervy a zakřičela jsem na něj, ať konečně změní téma nebo ať už za mnou nechodí. Jak se mám zachovat? Nechci na něj být zlá, ráda bych mu pomohla, ale nevím jak.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 13 roky
Milá Katko, vcelku vás chápu, vaše zakřičení byl pokus přestřihnout bludný kruh, ve kterém se kamarád točí. Zabralo to? Vy máte právo jeho žádost odmítnout, což jste z pochopitelných důvodů udělala – krom toho – záruční list na lásku – není. Pokud cítí, že ji už nedokáže lásku věřit, at do toho nejde, hezkou přítomnost, protože to vztah dříve nebo později zničí. Když si řekne, že chce s dívkou prožívat hezkou přítomnost, pak at do toho jde. Taky mu můžete říci, že proto, abyste se dál mohli kamarádit, potřebujete i hovory o vás – a o něčem jiném. Přeji vše dobré všem zúčastněným.