anonym Personál zeptal se před 13 roky
Dobrý den, řeším teď několik problémů,které mě dost tíží. Prosím Vás o radu. Čekám s přítelem dítě,ale moji oba rodiče ho vyloženě nesnáší. Otec dokonce chce,abych na něj zapomněla a našla si někoho jiného. Jinak ho ztratím a budu bez otce,prý se mě zřekne. Nevím, co mám dělat… Nechci přijít ani o přítele ani o otce. Bydlím teď momentálně u rodičů,ale skoro každý den dojde mezi námi k hádce, i když nechci. Buď kvůli příteli nebo kvůli finanční otázce,což je můj další problém… Jelikož jsem kvůli těhotenství na neschopence jsem odkázána na rodiče nebo spíš jídlo a pobyt u nich, a na nemocenský příspěvek. Nájmy jsou drahé a i když bych nějaký levnější náhodou našla, nenašetřím z toho mála co teď mám nic na dítě. Přítel je prozatím na pracovním úřadě a momentálně také u svých rodičů. To je samozřejmě další věc,kterou mi moji rodiče vyčítají,myslím tím to,že je nezaměstnaný… Už několikrát padlo i to,že čím dřív se odstěhuji od nich,tím líp… Prý nikoho živit nehodlají… Další věcí je, že moji rodiče mají poměrně malý byt a mámu zajímá jen jediný… A to peníze a kam by se miminko vešlo… Vždyť ale přece nezabere tolik místa… Nechápu je! Ale přitom je mám moc ráda,měli spolu vždy pěkný vztah. Mrzí mě,že se najednou takhle chovají jen proto,že nesouhlasí s výběrem partnera. Otec mě ze začátku dokonce přemlouval, no spíše trochu nutil do potratu,ale to sem ihned odmítla. S přítelem jsme se domluvili,že se bude snažit najít si co nejdříve práci a nějaké bydlení,aby jsme měli všichni ,,klid,, a hlavně aby jsme mohli být spolu a vychovávat naše dítě. Jenže to v téhle době vůbec nejde tak snadno jak jsme si mysleli. S jeho matkou mám sice celkem dobrý vztah,ale bydlí i s jeho otcem a sestrou v paneláku,takže by jsme se tam všichni i s miminkem nevešli. Prosím poraďte mi co mám dělat…. Moc Vám děkuji!

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 13 roky
Milá Ivanko, jste statečná a nevybrala jste si jednoduchou cestu. Je skutečně třeba odejít s přítelem do svého. Nechť přítel popustí fantazii a vezme práci, která je. Nelpěte na místě bydliště. Je toho přítel schopen? Doufám, že ano. Je třeba věci neodkládat a jednat. (a nezadlužujte se) JInak budete muset vyhledat azylový dům pro matky s dětmi – přeci nechcete snášet hrubiánství od rodiny… I když je to řešení nouzové, věřte, že je to lepší, dospělejší, než se nechat deptat…Odkud jste? A dejte vědět, jak se daří. Držím palce a přeji vše dobré.