anonym Personál zeptal se před 13 roky
dobrý den, mám dospělou dceru 27let,má dvě děti,je s nimi 6let na mateřské dovolené.Její manžel je dost pracovně vytížený.Mají starý domek na vesnici,chtěli by přistavět,ale není čas ani peníze.Odmítla jsem jí půjčku.Není dobrá doba.Myslím ale,že jsme jim s mým druhým manželem trochu pomohli,i finančně,děti si občas rádi bereme.Ona však vše bere jen jednostranně,vidí jen sebe a svoji rodinu,není na tom zřejmě psychicky dost dobře.Pokud jsem já potřebovala podporu,odbyla mě.Pomohli jsme nejvíce,ale jsme nakonec asi nejhorší.Prosím Vás,kde je hranice pomoci?Jak by se k sobě měla chovat matka s dospělou dcerou,aby vztahy dobře fungovaly?děkuji za Vaši odpověď.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 13 roky
MIlá Terezko, i vám bych přála, abyste si spíše dopřála osobní konzultaci u psychologa, psychoterapeuta… přecijen to bude osobnější, lépe to prožijete… obecně se od mámy očekává, že bude chápavá a podporující, to ale neznamená, že se bude starat o dospělé dítě – tím, že jste ji odepřela půjčku, jste ji konfrontovala s dospělostí – k dospělosti patří samostatnost na všech úrovních… pokud se dcera zlobí, že něco nedostala, pak se zlobí jako malé děcko… pokud rodič dává dospělému dítěti, je to z jeho laskavosti, nikov povinosti… Takže nyní můžete jako moudrá maminka pochopit, že se dcera zlobí… :) Lásku jste ji neodepřela – a to je v pořádku… Přeji vše dobré a nálepku nepřijímejte…