anonym Personál zeptal se před 16 roky
Dobrý den. Jsem blbec. Jsem již několik let nezaměstnaná. Objevila se možnost dobrých výdělků. Vstoupila jsem do jedné pyramidové hry. Složila jsem počáteční kapitál 30 tisíc. Slibovala jsem manželovi a dětem, že udělám maximum, abych něco vydělala a zlepšila naší tíživou finanční situaci. Samozřejmě, že jsem nevydělala ani korunu. Jsme totálně bez peněz. Do toho jsem začala mít vážné zdravotní problémy. To mi zcela znemožnilo další pokusy o úspěch a získání alespoň těch vložených peněz zpět. Požádala jsem majitele firmy, jestli by nemohl vzít v potaz mojí situaci a nemohl mi vklad vrátit. Tak naivní jsem byla! Takže teď počítáme každou korunu, já mám zdraví v čudu. Neuplyne vteřina, kdy bych si vše nevyčítala. Mám strašné deprese. Večery a noci probrečím, jaká jsem kráva. Kdyby šlo jen o mě, bylo by to snazší se s tím vyrovnat. Takhle jsem ale sobecky ztížila a ovlivnila život dalším čtyřem lidem. Mám strašné stavy úzkosti. Jsou dny, kdy ani nevylezu z bytu. Prostě se mi jedním blbým rozhodnutím úplně pokazil život. Vlastně ani nevím, co chci o Vás slyšet. Jen jsem potřebovala se s tím někomu svěřit. Je to věc, za kterou se stydím a tudíž jsem to nikdy nikomu neřekla. Nosím si v sobě pytel výčitek a nedokážu se vůbec radovat ze života.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milá Katjo, odpověď ode mne bude víceméně obecná, protože neznám vaše manželství, ani vás a ani vašeho manžela. Je třeba si uvědomit, že i když člověk žije v manželství, zůstává zároveň individualitou s potřebou soukromí a je třeba to ctít. Důležitou součástí partnerství je vzájemná důvěra a úcta. Zákazy a příkazy obvykle partnerství nerozvíjí, ale spíše ničí. Láska je dobrovolné sdílení a výměna hezkého… Svým způsobem vaše znepokojení chápu, možná si manžel hraje s ohněm, ale nevidím jiné řešení, než manželovi důvěřovat… Bylo by hezké, kdyby s vámi manžel alespoň částečně sdílel to kamarádství….ale vynucovat to nelze. Když se vám podaří naladit na strunu důvěry, můžete položit nevtíravě nějakou otázku na kamarádku … zlehka… můžete navrhnout, aby přišla na nějakou vaši akci s jinými kamarády…(ale to až když by okolo tohoto tématu vládl mezi vámi klid a pohoda)