anonym Personál zeptal se před 13 roky
Dobrý den,chtěla bych poradit.Přestěhovala jsem se před dvěma lety za přítelem do malé vesničky od mého minulého bydliště asi 80km,kde je minimum stálých obyvatel,žádný obchod..Předtím jsem bydlela v menším městě ,ale pracovala jsem dost mezi lidma.Nyní jsem 1 rok na mateřské dovolené.Pořád si nemůžu zvyknout na tu samotu.Neznám nic jen starost o domácnost,děti a práci na zahradě.Žádnou pochvalu ,povzbuzení od přítele nic.Když mu řeknu ,že se mi stýská tak prý ,když jsem tak neštastná,mám se sebrat a odstěhovat.Také mi vadí ,že jsem se přistěhovala do jeho domu,kam jsem už dost investovala a mám neustále strach,že mě pošle pryč po každé hádce,obzvlášt když nejsme manželé.I sexuální život dost ze strany partnera ochabl.Potřebuji pohlazení a milé slovo,ne jen občasnou potřebu partnera se se mnou vyspat.On to svádí na unavenost z práce.Myslím si ,že po dvou letech soužití je to strašně brzy.Mám ještě zbývalého manželství dva syny 16 a 12 let,velký problém je s mladším synem,přítel ho neustále slovně napadá za úplné zbytečnosti a mi se pak kvůli tomu hádáme.Strašně tím trpím a bráním ho.Přítel místo aby se mnou něco probral tak vždy mávne rukou a jde si radši lehnout.V poslední době se stává,že dost často vybuchuji v návalu vzteku a to i když je u nás nějaká návštěva.Pak to odnáší i nevinní přátelé.Nevím si rady ,zvažuji návštěvu psychologa.Přítele miluji,ale odcizujeme se.A místo abych si užívala mateřskou dovolenou tak se trápím.Prosím o radu.Děkuji

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 13 roky
Milá Lenko, neradostná to situace… píšete, že milujete přítele – a on Vás? jak se to pozná? Patrně si od manžela přejete dostávat něco, co neumí, čeho není schopen… návaly vzteku jsou zbytečné – chápu, že se plíží odcizení… zkoušíte to po dobrém, vztekáte se, ale od "přítele" nepřichází podpora a spolupráce – další fází bývá přijetí reality – smíření se s ní a nové uspořádání očekávání, vztahu, života… Vy můžete ze své strany udělat to, že zvládnete své emoce – ne že je potlačíte, ale transformujete… můžete příteli říci: "Nevím, kam náš vztah dojde, když se nic nezmění… byla bych ráda, abycho zašli k manželskému a rodinnému poradci…" Budete-li chtít, můžete se samozřejmě obrátit. Držím palce.