Dobrý den, můj problém se může zdát směšný a kdybych nebyl "vůl" taky by asi opravdu směšný byl. Jsem přibližně 12 let závislý na marihuaně, asi od 15ti (bohužel tu není řeč o nějakém víkendovém kouření trávy, jde o mnohaleté každodenní zne/užívání, bral jsem vlastně porůznu i všechny ostatní drogy, ale na těch jsem se nestal závislý, zkrátka nebyl drogový nebo jiný průšvih, který by se nedal přehulit) jenže teď už nějak nedokážu a ani nechci dál před sebou zastírat realitu, mám hrůzu, že to jediné co vlastně mám, pár přátel, které jsem za tu dobu získal a na kterých jsem také dost závislý, že to všechno stojí jenom na drogách. Je to přibližně rok co se snažím přestat (bez výsledku) sám to asi nedokážu, droga je v každé části mého života. Přemýšlel jsem, že bych se měl možná nějakou formou léčit, před pár měsíci jsem napsal i několik emailů a bylo mi nabídnuto, ať příjdu do denního stacionáře na motivační skupinu http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html a já bych rád. Když už nic jiného alespoň si s nějakým odborníkem pohovořit o svých dalších možnostech. Vlastně nevím ani kam jinam zajít (průzkumem internetu jsem nabyl dojmu, že nabídek pomoci je plno a vlastně skoro žádné). Ale bohužel nejsem toho asi schopen, vždy když se snažím s někým mluvit o svých problémech přímo, tak nemůžu skoro mluvit a jenom pláču a je to čím dál horší. V podstatě si nedovedu svojí účast na skupině ani představit, protože ústně asi žádnou informaci nikomu nesdělím. Je možné se na to nějak připravit? Třeba po internetu? Překonat to nějak sám, obrnit se? Nevím jestli by mě v takovém stavu neodkázali rovnou na jejich psychiatra a já bych se rád zkusil zbavit drog pokud možno bez pomoci jiných drog. Ale možná jsou to jen zbytečné obavy, nevím vlastně jak to funguje. Každopádně bojím se, že když něco brzo neudělám a nechám to dál jenom na sobě, budu se ještě mnoho let plácat v šílenostech, než se něco změní a jestli se nezabiju, tak už bude stejně potom třeba dost pozdě žít alespoň trochu normální život, už teď je myslím dost pozdě.

Milý A., díky za důvěru. Zajímavý postřeh "nabídek pomoci je plno a vlastně skoro žádné." – docela by mne zajímalo, jak to myslíte – můžeta mi to napsat na email… Promluvit s odborníkem o možnostech – to jste již realizoval? To je individuál – mám pocit, že je pro Vás individuál vhodnější. Neznám Vás, nevím, co je to za smutek… Pracovat lze i neverbálně. Neznám Vás a nevím, co je třeba zvládnout před abstinencí… Napište mi na email více o sobě, o tom, co vás trápí, o tom, co se děje, když máte mluvit…