anonym Personál zeptal se před 16 roky
Dobry den, moj velky a dlhodoby problem je, ze mam 36 rokov a este som nebola na gynekologicke vysetrenie. Celkovo nemam rada lekarov a nemocnice, teda presnejsie, sa ich bojim, uz od detstva a mam doslova panicky strach a hrozu uz len z predstavy,ze by som musela byt operovana,a stravit tam nejaky cas. Nastasie,nikdy som nebola vazne chora a nikdy som nebola v nemocnici, ale ta gynekologia je trochu iny pripad. Lebo rada by som vedela ci som v poriadku a hlavne ci vobec mozem mat deti. som vyskoskolsky vzdelana zena,a viem ze preventivne vysetrenia su dolezite, ale predstava,ze by som tam dobrovolne sla, ma tak desi a blokuje,ze ziadne rozumne argumenty nepomahaju. a zachadza to tak daleko,ze ked si predstavim,ze by som v tehotenstve tam musela chodit casto, a dokonca musela asi bohuzial porodit v nemocnici,citim,ze je to proste nemozne. to nemozem zvladnut. a este s mojim strasne nizkym prahom bolesti, mam obavy,ze by som to dieta mozno nenavidela,ze mi sposobilo taku bolest.. Kazdy den uz roky obdivujem kazdu matku,co stretnem na ulici,a vravim si ako je to mozne,ako to dokazali… Mam pocit, ze u mna je to nejaky druh nevyspelosti, nezrelosti mozno zaostalosti.. ked pochybujem o tom ,ci vobec dokazem vynosit a porodit dieta, ako si mozem verit,ze ho dokazem dobre vychovat..a myslim,ze aj preto skrachovali vsetky moje vztahy s muzmi. Mozno je problem v tom,ze som sa v podstate nikdy necitila byt zenou, skor ako muz uvezneny v zenskom tele,ale zase na druhu stranu, niekedy citim,ze by som nou rada bola a mala rodinu a manzela. A vsetky tieto nejasnosti som odkladala a neriesila (sice skusala najst odpovede v mojom vnutri,ale nenasla) a nejako citim,ze by som uz mala,lebo je najvyssi cas,ak chcem rodinu. takze to zhrniem, moje dve hlavne otazky su: ako by som za mohla zbavit toho strachu z nemocnic a lekarov a po druhe:je nejakym sposobom mozne zistit, ci som zena – zrela a psychicky pripravena mat dieta a niest vsetku tu zodpovednost. (nechcem to skusit, a potom cely zivot lutovat,ze som urobila chybu). Dakujem velmi pekne za odpoved a prajem,nech sa vam dari v zivote, aj v praci.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milé Sluníčko, nedůvěra jsou kapky jedu a ty vztah mohou otrávit…a zničit. Bylo by dobré, kdybyste společně zašli k rodinnému terapeutovi a své pole emocí vůči sobě pročistili a mohli nechat proudit lásku… manželovi vzkazuji, at si ten dočasný čas s vámi hezky užije a at ho nekazí jedem… (můžete vy mu říci, že opravdu nevíte, zda s ním budete, že byste si to sice přála, ale že to nevíte a tak by bylo faj, kdybyste si ten dočasný čas užívali naplno a udělali si ho hezkej… – prostě připustte, že vaše spolubytí může zkončit…)Přeji vše dobré