anonym Personál zeptal se před 13 roky
Dobrý den, partner má zřejmě schizoidní poruchu osobnosti, symptomy takřka 100% sedí. Jsme spolu relativně krátce, teprve 4 měsíce. A já si teprve včera uvědomila, že naše nedorozumění pramení zřejmě z této poruchy. Moc bych mu chtěla pomoci. Nevím, jak mu to mám říct a jak ho požádat, aby vyhledal odbornou pomoc. Kam se nejlépe obrátit? Je to cizinec a česky nemluví. Existuje literatura, kde bych se mohla dozvědět víc o této nemoci? Jaká je nejlepší terapie? Existují nějaká doporučení, jak se k němu chovat, abych problémy spíš ještě nezhoršila? Věřím, že spolu to zvládneme, i když to bude běh na dlouhou trať. Moc děkuji za pomoc

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 13 roky
Dobrý den, asi Vás zklamu, ale schizoidní porucha osobnosti je spíše trvalý stav než přechodná záležitost. Máte-li partnera ráda takového, jaký je nyní, zůstaňte s ním. Je třeba vědět, čeho si vážíte a o to se opřít, nečekat, co není a nemůže dát. Věříte-li, že ho časem předěláte, čeká Vás spíše trápení. Pokud s ním budete mluvit, ukážete texty a on kus svého problému uvidí, může některé dovednosti aktivně trénovat. Každopádně pro Vás je to škola z kapitoly v psychologii :). Přeji vše dobré.