anonym Personál zeptal se před 16 roky
Dobrý den, je mi 30 let. Mám několik problémů a zatím jsem to s nikým neřešila. To, že nedokážu udržet slzy, když je v televizi nějaká romantika nebo něco smutného, to není jen můj problém, ale já nedokážu ani někomu popřát k svátku nebo k narozeninám, ani nedokážu zvládnout situaci, když někdo přeje k svátku nebo k narozeninám mě. Je to něco hrozného, protože v tu chvíli nikdo netuší, proč začnu brečet a co se se mnou děje. Další věc je ta, že se mi vymazalo z paměti vše, co jsem tam kdy měla. Vystudovala jsem střední školu a maturitu udělala s vyznamenáním. Vím, že to není nic zvláštního, ale já dnes vůbec nic nevím. Nepamatuji si nic ze školy, neznám naše dějiny, zeměpis, nevím hlavní města různých států, nic si nepamatuji z dětství – prostě mám prázdno. Největší problém mi dělá i to, že se vlastně v práci něco naučím a to, co si nenapíšu, to si nezapamatuji. Nevím, jak dál. Je to hrozně stresující a zničující. Přemýšlela jsem, jestli by to všechno nemělo souvislost se stresujícími podmínkami v rodině, ve kterých od dětství žiji. Předem děkuji za odpověď. Blanča

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milý Mirku, neveselé čtení…působí to, jako by černota strýce Josefa vládla nad vaším domem a obyvateli v něm. Jedna z věcí, která to umožňuje, je strach. Strach má také barvu tmavou – víte, jaký byl příběh ČR v r. 1938/39 – kdy se ustupovalo uzurpátorovi v naději, že se nasytí a mír zůstane zachován… ? Vím, situace nelehká, bylo by dobré hledat spojence a do celé kauzy postupně vnášet světlo… bez spolupráce s policíí a sociálkou to asi mnoho nepůjde. V té věci je třeba postupovat velmi systematicky – tzn. vše protokolovat…, neustále žádat písemně úřady o spolupráci, o řešení této svízelné situace… (je třeba každý kontakt s úřady mít zaznamenán a kopii mít u sebe – dle správního řádu na to máte nárok)(synovec může být svěřen do péče jinému členu rodiny a nemusí do DD) Máte zkušenost s násilím strýce na vlastní kůži? Ohledně konkrétního postupu mi můžete zatelefonovat a můžeme to probrat přesněji…