anonym Personál zeptal se před 16 roky
Prosím o radu.Po mnoha zklamáních,kdy už jsem nevěřila,že můžu někomu zase důvěřovat,jsem opět na dně.Asi jsem nenapravitelná.Před rokem a půl jsem potkala člověka,který mi ukázal,že vše může být zas krásné.Měli jsme harmonický vztah a nikdy jsme se ani nehádali a neměli žádné problémy.Protože nejsme z jednoho města,tak jsme se vídali jen o víkendech.I přítel byl po velmi bolestném rozchodu(i když to byl už rok)a věděla jsem,že mě nebude milovat nějakou velkou láskou,ale já byla šťastná,že mě má rád,záleží mu na mě a vždycky se na mě těší.Já se bohužel zamilovala více a asi jsem mu to dávala moc znát.Má teď toho moc,protože má náročnou práci,staví domek a dodělává školu(zkouškový období).V prosinci mi oznámil,že se chce rozejít,protože mě prý nemůže dát tolik lásky,co já mu dávám a že si zasloužím potkat člověka který mě bude milovat a ne mít jen rád.Ale chce zůstat přítel a vídat se dál na přátelské úrovni.Nakonec jsme si dali pauzu a příští týden prý proberem ,jak dál.Já se trápím,protože o toho človíčka nechci přijít,protože je jeden z mála lidí,kteří mi rozumí a jemu se můžu svěřit se vším.Tak to fungovalo oboustraně.Já mu tvrdím,že nezáleží v partnerském vztahu tolik na nějakém velké lásce,která stejně časem vymizí,ale že je důležitější mít rád,důvěřovat si a vážit si jeden druhého.Bolí mě to o to víc,že jsme si oba i rozumněli s našimi dětmi i když už jsou docela dospělé.Tak nevím co mám čekat od našeho setkání,protože mě má pořád rád,ale nedokáže prý milovat a mě na něm moc záleží.Díky

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milá Heleno, sama píšete, že jste již vyzkoušela vše, co umíte…opravdu mu pomoci tedy nemůžete. Doporučuji vám, abyste si pro porozumění depresivního stavu přečetla knihu od William Styron: Viditelná temnota. Tam naleznete kus odpovědi na své otázky. Setkání s depresí a její léčba bývá běh na delší trať, ale může mít své výsledky. Sice upřednostnuji spolupráci s psychoterapuetem/léčitelem, ale za určitých okolností je možné i sáhnout po antidepresívech. Chce-li manžel své psychično řešit, měl by usilovněji hledat cestu… Může mne třeba kontaktovat.