Dobry den, obracim se na vas s prosbou o radu.Jedna se o vztahy v rodine.Mam dve deti,jedno z prvniho manzelstvi,druhe s pritelem,se kterym ziji.Nemohu se vyrovnat se skutecnosti,ze jeho rodice hodne komzumuji alkohol.A to z duvodu toho,ze jsem vyrustala v rodine,kde se pilo,tudiz jsem az prehnane hakliva na tyto veci.Muj byvaly manzel taky rad pil.S pritelovymi rodici se az tak casto nestykame,ale zijeme na jednom sidlisti,takze vime vsechno,pokud se napr."zase neco delo"…I pres to ,ze memu priteli je uz 36let,s matkou si skoro dennodenne vola,to z duvodu takovych,ze o svoje rodice ma strach a taky matka dluzi hodne penez u ruznych poskytovatelu pujcek a kdyz uz kvuli tomu hrozila exekuce,tak se o ty jeji dluhy zacal starat.Ma strach,aby neprisli o byt atd,nebot neumeji hospodarit s penezma.Ona mu zase na oplatku vola,kdyz je potreba tatu odnekud privest,kdyz nemuze po svych…. Ale o co jde mne.Potrebuji vedet,nakolik si ja muzu jit za svym,ze se mi nelibi tyto skutecnosti kvuli vlivu na moje deti,resp.jejich vnuka.Jsem nejak povinna v ramci zachovani rodinnych vztahu nebo snad slusneho chovani a ucty k pritelove rodicum respektovat jejich zivotni styl a nechat to pusobit na moje dite? Otec pije hodne,matka min,ale i kdyz vedi,ze treba mame prijit,minimalne alkohol jde citit z jejich dechu.Mam pak strach,kdyz si maleho chovaji,je mi to neprijemne. Taky pouzivaji sproste slova,bez ohledu na to,ze je tam moje 8leta dcera. Porad mluvi o tom,jak bude maly starsi,ze si ho budou bravat a delat to a to. Ja jim ale neverim,ze jsou zodpovedni.Nazory,aby nechlastali,se jich dotykaji a nehodlaji nic takoveho poslouchat.Bohuzel si jich nevazim,tim padem jsem schopna cokoli rict a byt hodne neprijemna.Samozrejme,ze kdyby se maly nenarodil,bylo by mi to naprosto jedno,ovsem ted mi to strasne vadi.Jak mam k tomu vsemu pristupovat?Nechci uz jenom to,aby se moje deti pohybovaly v takovem prostredi. Maji pravo potom si rodice na mne stezovat? Dekuji Jana

Milá Jano, právo máte na cokoliv a povina nejste nic… jde spíše o to, jak jednat, aby vaše partnerství přežilo, jednat tak, abyste tvořila harmonii pro nejbližší… Doporučuji na téma se dívat jako na partnerskou záležitost, pokud se Vám nedaří s partnerem nalézt společnou řeč, doporučuji vyhledat partnerského poradce. V obecné rovině by bylo dobré, aby partner pracoval se svými pocity vůči rodičům, se zodpovědností vůči nim…, dále samozřejmě jste povina chránit sebe i děti, je třeba však pečlivě zvážit, co je zdravá péče a co úzkostlivá starost. Partnerovi rodiče nezměníte, když budete mít pochopení pro partnera bude to cenné. Pokud to bude jinak, váš vztah je ohrožen. Přeji vše dobré.