anonym Personál zeptal se před 13 roky
Dobrý den, potřebovala bych poradit s tím, jak přijmout sama sebe a tlumit své, někdy až přehnané reakce. Na dětství mám dobré vzpomínky, ale myslím si, že problémy v mé osobnosti se odvíjí od výchovy rodičů. Nedali mi všechno, co jsem potřebovala, zajistili mě pouze v základech (strava, místo na spaní..) ale po citové stránce jsem hodně strádala. V současnosti pořád něco hledám a nenacházím to. Dále mám ve vztahu problémy. Jsem velmi přecitlivělá, podezřívavá a občas přehnaně reaguji. Nedokážu věřit. Prosím o radu.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 13 roky
Milá Terko, dětství nás nějak poznamenalo, díky tomu, co jste cítila, že vám chybí, jste poznala, co je důležité… A dospělost je od toho, abychom uspokojili všechny své potřeby na všech úrovních, včt. citových. Obvykle se tuto dovednost musíme učit rozvíjet, díky tomu pak dokážeme zahojit i jizvy z dětství. Také je užitečné rozvíjet svou schopnost milovat sebe i svět (v té věci doporučuji knihu Miluj svůj život). Můžete pracovat sama s knihami, s malováním, se zrcadlem, doporučuji však, spolupracovat i s terapeutem. Přeji vše dobré.