Dobrý den,rád by jsem Vás požádal o radu, je mi to hloupé takhle online ale pro mě jako introverta je to momentálně nejlepš řešení. Já.. nevím co prostě dělat. Cítím se už několik let ztracený a nevím kde hledat pomoc jelikož se za to stydím. Jak už sem psal, jsem introvert a to poměrně silný, nemám skoro žádné přátele, krom jednoho který je pro mě opravdu důležitý.Ani mi tolik nevadí že nemám přátelé a skoro nikam nechodím, ale furt cítím pocit prázdnoty. Jeden z problémů vidím v tom,že mám velmi rád samotu, naplňuje mě a dodává energii. Vidím v tom ale i částečně svoje vězení. Nikam nejdu, s nikým se moc nebavím.Je to trochu paradox jelikož moje zaměstnání je v podstatě s lidmi, pracuji jako řidiš zdravotní dopravní služby. Myslel jsem,že by mě to mohlo pomoct se asocializovat s jinými lidmi, a najít si třeba i nové přátele. To se však nestalo.Furt se tvářím že je všechno v pohodě ale uvnitř mého nitra křičím o pomoc. Já.. nikdy jsem neměl opravdovou přítelkyni, a nemám ani odvahu nějakou dívku oslovit. Jsem pesimista a mám problém se sebedůvěrou. Já.. prostě nevím co dělat, nevím, od čeho se mohu odrazit.Bude konec roku a to je pro mě nevíce depresivním obdobím, nevím teda jestli mám přímo deprese nebo ne. Chci říct, že silvestr je pro mě svátek,pří kterém si uvědomím, že se za celý rok nic se mnou neposunulo. Nic sem nedokázal v čem by jsem chětl. Cítím se prostě ztracený,jednoduše řečeno jako by jsem jenom přežíval, ale nežil. Je mi 22, a to je podle mě věk kdy si mám nejvíce užívat života. Všude na sítíchvidím jak si mí bývalí přátelé uživají na večircích či dovolených, a ani to mi vůbec nepřidává na mé psychice.Co mám dělat, kromě toho že bych měl najít psychiatrický lékaře, což nemohu momentálně… prosím o radu. ¨Jakub

Milý Jakube,
děláte fajn práci. Jinak doporučuji udělat si plán. Jestli skutečně chci změnu, budu muset dělat věci jinak – protože dělat věci stále stejně a čekat jiný výsledek je projevem bláznovství.
Mohlo by se vám hodit něco o komfortní zoně a jak ji krok po kroku překonat. Možná, že by pro vás mohly být užitečné tyto stránky https://www.youtube.com/watch?v=L2dz11TzVcQ&ab_channel=Pat%C3%A1lie pohledejte další a podobné https://coachinguniversity.cz/komfortni-zona/ – tam můžete najít inspiraci – najděte si kouče – který vám bude sympatický – spíše doporučuji někoho lidského než byznys orientovaného … to poznáte podle ceny …
věřím, že krok po kroku dokážete vyjít mezi lidi. Když budete chtít doladit některé pocity při těch krocích, můžete kontaktovat mě.
Přeji vše dobré a držím palce