Dobrý den paní magistro, Můj manžel má jak tvrdí jen kamarádku, se kterou se vidí občas v práci a většinou každý den si píši sms zprávy, které mi nechce ukazovat a tvrdí, že je to jeho soukromí. Zná ji asi tři roky a přátelit se podle jeho slov začali v září loňského roku. Také tvrdí, že mezi nimi nic není, prý si hned na začátku řekli, že mezi nimi nic nebude. Když mu říkám ať s tím přestane tak nechce. Touto cestou prosím o radu. Děkuji.

Milá Jano, z vašeho psaní mám pocit, že jste si nechala dceru přerůst přes hlavu – to znamená, že se před ní cítíte malá, provinilá… cítíte se tak před svými rodiči, ale i před ní, a to opravdu není dobré. Malou může trápit právě to, že má před sebou nejistou mámu… Vy se od ní každopádně nenechte vydírat. Postoj vašich rodičů je nedobrý. Sobě odpustte a stante se tak svobodnější. Přejte svobodu i dceři – můžete ji říci, že ani vy nejste povinná snášet její "řádění" a klidně ji dopřejete, aby byla opět svěřena do péče rodičům, otci či ústavu. Je třeba, aby při tom z vás byl cítit klid a vyrovnanost. pro vás by mohlo být užitečné navštívit: http://www.familyconstellation.org/ (informace podrobné na http://www.konstelace.info )