Milá Radano,syn by měl maturovat,ale má jiné záliby než školu a učení.Ve škole zas tak moc neperlí, takže by se měl trochu víc snažit už teď.Místo toho sedí hodiny u počítače, hraje hry, pouští si filmy, v pátek vyrazí za zábavou a tvrdí, že má 18 amůže si chodit kdy chce.Já vyžaduji, aby přišel nejppozději ve 2 hod. v noci, když nedorazí, má nějaké zákazy).Údajně se mu kluci smějí, prý jen on je tak hlídaný. Co mohu já udělat, aby zdárně odmaturoval. Mám mu dát nějaké hranice , co bude dělat od kdy do kdy, nebo jak na něj? Děkuji za rady.

Milá Danielo, vypadá to tak, že má málo starostí. 18 let, je tedy plně zodpovědný za sebe – k tomu patří i uživit se… pokud ho škola nevyloučila, máte k němu vyživovací povinnost – nic míň. Proberte, co to znamená a seznámte ho s tím, že po zdárném i nezdárném ukončení školy bude na něm, aby se o sebe postaral… Můžete požádat profesionála, aby vám pomohl zprostředkovat dohodu o vyživovací povinnosti o pravidlech… V dalších krocích sociálka, právník… Vy jste na výchovu sama? Držím palce.