anonym Personál zeptal se před 13 roky
Dobrý den, beru antidepresiva- Zoloft, půlku… Už měsíc. Byla jsem u své psychiatričky původně s mentální anorexií- ta je už vyléčená, a tak mi zbývá doléčit ještě něco- moje negativní nálady. Neslyšela jsem přesně svojí diagnózu, takže nevím, jestli to, z čeho se léčím jsou deprese, nebo prostě jen obyčejná dlouhodobá dysforie. Před naší první konzultací jsem trpěla v drtivé většině pravidelnými depresivními náladami večer. A nebo stačilo i když jsem byla o samotě. Mám nízké sebevědomí, celkově takové nepozitivní myšlení, nemám skoro žádnou sebeúctu, připadám si pořád nešťastná- nevím proč, mám rodiče, kteří mě milují, ale přesto mi pořád něco chybí. Mám přátele. Ale něco mi "vnitřně" chybí… Neznám pojem veselá hudba, utápím se v depresivních písničkách. Izoluji se od společnosti- když mi někdo napíše, ať s ním jdu ven, na něco se vymluvím a začnu si zase připadat osaměle. Nevím, co mi je, nemám žádné somatické příznaky… A bojím se, že ta léčba je zbytečná, zprvu se zdálo, že antidepresiva zabírají, ale asi jsem se spletla… S pozdravem H.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 13 roky
Milá sklíčená duše, tvoření je aktivní činnost a práce, když chceme hezkou postavu, taky musíme cvičit…a je to překonávání… i duši je třeba cvičit – antidepresiva mohou být podpůrný prvek, ale je na vás, abyste měnila ten svůj vztah k sobě. Vy víte, co je třeba změnit – tak to dělejte. Až kus práce vyvinete, tak se může stát, že přecijen nebudete vědět, jak dál pracovat – pak vyhledejte nové možnosti, profíky, kteří vás mohou učit dále… Přeji vše dobré.