Dobrý den….Chtěla bych poprosit o radu… Moje maminka má poslední 3 nebo 4 roky hysterické záchvaty… Asi před půl rokem to bylo prý kvůli tomu že jí nikdo nemáme rádi,že je to naprosto zbytečná osoba… V naší rodině žiji : Já je mi 12 let. Má starší sestra je jí 22 let táta 41 let a maminka 41 let…. Nevím co mám dělat.. Mám sto chutí jít a profackovat jí… Tentokrát má hysterák kvůli tomu že moje sestra řekla, že když bude večer sněžit nemá cenu mít okno… A začalo to..Potom táta začal na její přání třídit knihy které byli uloženy na půdě a potom je šel vyměnit za knihy které přečetl a máma se naštvala, že jí v tom dělá bordel atd….. A teď je to druhý den a stále řve na nás všechny… Na mě dokonce jenom kvůli tomu že jsem jí nedonesla krabici od svačiny kterou jsem měla v batohu.. Potom si usmylela, že moje sestra je kráva atd.. Nevím co mám dělat… Někdy už jsem na pokraji sil a musím si jít lehnout jinak bych skolabovala… sestra si myslí, že trpím depresí a asi má pravdu..poslední dobou mám sto chutí se někde zabít…. A ještě znovu k matce.. Ona abych pravdu řekla měla velmi špatné dětství… Bráška byl vždycky miláček atd.. A ona žila v podstatě u své babičky, časem se dozvěděla, že její otec není její vlastí otec.. Teď její bratr s přítelkyní čeká dítě a ona to dost špatně snáší, ale naše babička o nás nejeví vůbec žádný zájem.. O matku už asi 19 let a o mě a sestru posledních 8 měsíů co ví o miminku… Pomůžete mi prosím..Děkuji

Milá Eliško, ráda bych ti pomohla, jen po emailu to není úplně ono. Co to znamená pomoci? Mmj. jsi velmi bystré a vnímavé děvče, tak se nedej. Sice je ti 12 a potřebuješ žít s rodiči, tzn. ne se nechat psychicky vycucat. Je někdo, kdo ti poskytne ochranu – že pochopí, jak se cítíš, když máma vyvádí? Táta? Sestra? Potřebuješ se naučit chránit svoji energii a nenechat si ji mámou rozstřelit, což je sice náročné, ale jde to – a každej kousek dobrej… Pokud jsi někde z okolí, můžeme se domluvit, můžu tě naučit základy držení své energie… Můžeš požádat tátu, abyste ke mne zašli… Držím palce.