anonym Personál zeptal se před 13 roky
Dobrý deň, potrebovala by som poradiť s vianočným darčekom pre moju sesternicu (7). Chcela by som pre ňu niečo, čo by ju podnietilo do budúcnosti, napr. aby sa dala na dráhu vedkyne alebo aspoň niečo kreatívne. Problém je, že ona si praje darčeky ako bábiky Monster High alebo skrášľovaciu kozmetiku. Netuším, pre aké vekové kategórie je to stále normálne, a preto chcem vedieť Váš názor. Je vôbec dobré pokúsiť sa ju takto zmeniť? Dá sa to? Ďakujem.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 13 roky
Milá Eriko, je pěkné, že uvažuješ, jak druhé rozvíjet :)… Nu, taky nemám radost z toho, že příliš mnoho lidí, včt. dětí je zaměřeno pouze na vegetativní úroveň… a tvořivost nerozvíjí. Je přirozené a v pořádku, že chce panenky – k věku to patří, skrášlovací kosmetika – není nic špatného – je to péče o sebe a dělání krásna, jen by to nemělo zůstat u toho… Změnit nemůžeme… můžeme jen v mezích možností dítěti ukazovat, co vše je možné, nejlépe s ním tu činnost dělat… Není dobré to, co ji baví a líbí se ji hanět, jen k tomu můžete přidat to další… ona sama si vybere to, co uzná… Držím palce.