anonym Personál zeptal se před 13 roky
Dobrý den, rád bych se zeptal na jednu věc ohledně autosugesce. Před dvěma týdny se mi v hlavě usídlila myšlenka: "Mozek byl poškozen," a ač jsem si byl vědom toho, že můj mozek ve skutečnosti nijak poškozen být nemohl, tento podnět se mi usídlil v podvědomí a začal fungovat jako autosugesce. Díky tomu se mi při žádné činnosti, ať už se jednalo o práci či zábavu ve volném čase, nedařilo pořádně přemýšlet a můj mozek se začal chovat podle mých představ, jak by asi myslel člověk opravdu nízkého IQ. Tento stav se neustále zhoršuje a mé myšlenkové schopnosti jsou čím dál tím horší a horší.Svůj podíl zde má asi i značná úzkost a stres právě z následků oné autosugesce. Zajímalo by mě, jestli je opravdu cestou takovéto autosugesce během dvou týdnů možno mozek trvale a nevratně poškodit (jestli ano, já tu zprávu ustojím) a co bych měl podle vás dělat. Díky, se srdečnými pozdravy Jirka

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 13 roky
Milý Jirko, dobrá zpráva je, že autosugescí si mozek nepoškodíte, ale jeho funkčnost ovlivníte – psychiku ano – tu zase můžete uvést do rovnováhy. Doporučuji spolupracovat s psychologem na úzkosti. Pohledejte něco o nutkavých myšlenkách a jak s nimi pracovat – o práci na OCD najdete i http://www.lundbeck.com/cz/o-nas/lundbeck-r – užitečné materiály ke stažení o některých psychických potížích nař. o depresi, obsedantně kompulzivní poruše, sociální fobii. Vhodná je i kombinace s rovena.info/lecebna-meditace-cesta-k-osobni-sile.html Držím palce.