Dobrý den. Mám problém s mým otcem. Vůbec si mě nevšímá ignoruje mě a v jednom kuse jen po mě křičí. Když máme nějakou rodinnou oslavu, nebo návštěvu jenom mě uráží, že jsem neschopná a že nic nedělám a přitom většinou vařím a dobře se učím.. Mám daleko školu a vadí mu že mě občas ( asi 1,2x za dva týdny ) vozí do práce, kde odtuď jdu na zastávku a poté do školy. Říká mi že není žádný taxík aby mě furt jen vozil a že jsem neměla být blbá a dostat se na školu, která je blíž.. Nikdy nic po něm nechci.. Ani žádné peníze, narozdíl od ostatních holek v mém věku. Nekouřím ani Nepiju, chovám se slušně.. Nejvíc mě asi mrzí to že chválí ostatní holky z rodiny a nebo mé kamarádky.. A mě nepochválí vůbec. Skoro každý den pláču a fakt nevím co mám dělat. S mamkou ani s bráchou se o tom bavit nemůžu, protože ti mi vždy odpoví "má tě rád". Musím říct že mi jednou asi ve 13 řekl, že jsem PÍČA s prominutím a že můj život je zbytečný a já sama jsem zbytečná. Opravdu jediný člověk, který je mou podporou je babička a děda z matčiny strany.. Ti jako jediní tohle ví a trápí je to taky. Ale už to fakt nemůžu vydržet.. Uvažovala jsem i o tom že asi uteču, nebo že skočím z okna.. Fakt jsem zoufalá :( .. Připadám si tak sama a zbytečná a snad mi alespoň trochu pomůžete. Předem děkuji za odpověď.

Milá Kiko, je fajn, že máš podporu dědy s babičkou…. Můžeš je poprosit o to, aby s tebou došli k psychologovi, při rozmluvě ti lépe napoví, jak se se situací vyrovnat… Někdy se fakt rodič nechová zrovně učebnicově a pro dítě je to dost náročné, protože dítě instinktivně očekává, že rodič je tu pro něj, aby ho chránil a viděl, jak je dobré… Když to holt rodič nepochopil, pak se dítě musí naučit žít bez toho… a zpracovat své zranění, rozpustit očekávání a vazbu… dát si podporu a ocenění samo… Můžeš začít tím, že pocity z táty (např. z těch 13let, ze situací ze současnosti) nakresli, namaluj… a pak spal… Potřebuješ se naučit efektivně pracovat se svou psychoenergií… Držím palce.