anonym Personál zeptal se před 13 roky
dobrý den,máme velké trápení s 21 letým synem,nejmladším ze 3dětí.nemá vůbec žádnou zodpovědnost,k sobě,rodině,vůbec k nikomu.Je vyučený číšník,měl již několik pracovních poměrů,v různých oborech,ale vždy velmi brzy skončil,díky svému přístupu k povinnostem a k práci.Není hloupý,absolvoval základní školu s rozšířenou jazykovou výukou,byl velmi nadějný fotbalista.Dnes nemá zájem vůbec o nic,televize,kamarádi,sport,děvčata,rodina,to úplně ignoruje.Žije s námi rodiči ve vlastním pokoji v rodinném domku,celé dny a noci zavřený v pokoji s počitačem a on-line hry.Práci se důmyslně vyhýbá,jeho lži a vymýšlení,nemá obdoby.Jeho dluhy(100tis)kvůli strachu z exekuce jsme uhradily.Existuje nějaká rada?.Děkuji

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 13 roky
Milý Josefe, existuje, jen je velmi náročná na rodičovský cit. Věřte, nejste v tom sám – rodičovství v takto neveselé poloze je dobře zpracované v knize Matka Davida S. – zkuste si ji přečíst… Potřebujete přijmout za své, že nechat se zneužívat synem je nevhodné pro všechny zúčastněné, že nejste zodpovědný za jeho kvalitu života v dospělosti, že se musíte chránit… Zjistěte si podrobně, co vše je třeba učinit, abyste se ochránili před jeho dluhy (odhlásit ho z trvalého bydliště, aby tam nebydlel…) a neodkladně to učinte. Synovi zrušte přístup k internetu (pokud bude vyvádět, nebojte se volat policii a mít zápis) a dejte mu termín, do kdy se má odstěhovat (cca 2měsíce), pokud neučiní tak mu zaplatte na jeden až dva měsíce ubytovnu, vyměnte doma zámek, může přijít na návštěvu…).