Dobrý den máme 3 dcery ve věku 19 a7 let a 8 měsíců manžel od nás před 7 měsíci odešel.Jde mi o jeho kontakty s dětmi hlavně s prostřední dcerou/7/.děti vídá často cca 3-5x do týdne bere si je k sobě občas je s nimi u nás občas si je vezme i přes noc.tyto kontakty probíhají nepravidelně podle toho když manžel zrovna neprovozuje některý ze svých časově náročných koníčků,nebo netráví čas se svojí milenkou.o tom kdy za dětmi přijde mě informuje tak půl dne maximálně den dopředu dost často taky vůbec,přestože jsem ho o to opakovaně žádala.je to pro mě už dál psychicky neúnosné,takže jsem mu navrhla pravidelné střídání alespoň o víkendech a v pracovním týdnu,že děti může vídat dva dny ,které si vždy začátem týdne určí sám.Manžel s tím kategoricky nesouhlasí je na mě sprostý ,citově mě vydírá vyhrožuje mi naschvály…to bych vydržela ale horší je že dcera /7/mi řekla že jí to takto nevyhovuje,že se jí po tátínkovi stýská když ho nevidí celý víkend.před tím s ním totiž skoro vždy část víkendu trávila.Vysvětlila jsem jí to snažím se s ní o tom hodně mluvit a věnovat se jí ale myslím si,že spokojená není…je dost uzavřená tím spíše je to složité…Tento nový"režim"ale máme teprve týden.Mančel mi na rovinu řekl,že pokud se mu to v"jeho" víkedn nebude hodit tak si je prostě brát nebude a nebude respektovat ani případné soudní rozhodnutí v tomto duchu. mám vytrvat a doufat,že se muž přizpůsobí,když uvidí,že nepovolím a dcerka si zvykne nebo přistoupit zpět na ten chaos,aby dcera byla spokojená…bojím se abych o ni citově neprišla…aby vinu za to, že jak to vypadá s otcem bude o dost méně než doposud nedávala nakonec mně jakákoliv rozumná dohoda s mužem není možná on si pod tím pojmem představuje,že já ustoupím z 90% a on tak z těch 10%…možná

Milá Katy, chápu plně vaši potřebu čas si plánovat a mít své soukromí (rozumím tomu dobře, že manžel chodí do vaší domácnosti, kdy se mu to hodí?). Sama správně popisujete, že manžela nezměníte a že tedy máte pouze ne mnoho možností, jak se zařídit. Dilema za vás rozhodnout nemohu. Doporučuji zařizovat se podle svého, budete-li mít plán s dcerou, neměňte ho, vaše domácnost, je vaše soukromí a manželovi tam přístup umožnujte jen tehdy, když budete mít náladu – necht si prostor pro děti zařizuje sám. Se 17letou dcerou at si kontakt domlouvá sám, se 7letou to nějaký čas bude muset řešit s Vámi a malou také. Doporučuji trvat na tom, aby soud rozhodnutí učinil – vyjít vstříc si můžete, ale manžel vás nemůže citově vydírat a dělat naschvály(jak to dělá?) Můžete navrhnout mediaci. Taky doporučuji, abyste co nejrychleji zapracovala na uzdravení svého zranění, protože tak budete jednání s exmanželem zvládat lépe. Pokud budete chtít, můžete se na mne obrátit. Přeji vše dobré.