Dobrý den, prosím o radu a názor. Jsme spolu s manželem 5 let (mně je 35 a manželovi letos bude 40), máme 4 letou dceru a 1,5 roku starého syna. Ještě 1,5 roku budu na rodičovské dovolené (pracuji z domova). Manželství bylo šťastné, neměli jsme spolu konflikty a měli jsme pravidelný, byť lehce stereotypní sex. Dva měsíce před Vánoci byl na mně manžel hodně nepříjemný a o Vánocích se přiznal, že má jinou ženu, kterou nehodlá nechat a je do ní zamilovaný. Prý to není kvůli mně, ale je to v jeho hlavě. Po počátečním šoku a agónii, jsem se domluvili na tzv. "formálním manželství". Doma vše zůstane tak, jak je, děti se do ničeho tahat nebudou. Rozdělili jsme peníze na společné a soukromé (mé i manželovi) a domluvili jsme se, že pokud bude mít soukromý čas (s milenkou), tak i já budu mít stejný objem času pro mé soukromí. Naše komunikace se zlepšila a doma vše probíhá bez konfliktů. Děti snad nic nevnímají, kromě toho, že rodiče jsou občas zvlášť mimo domov. Musím přiznat, že aniž bych to plánovala tak jsem také někoho potkala a je mi s ním dobře. Vím, že je to moje cesta jak se z toho doma nezbláznit. Ovšem mojí prioritou je, aby děti měli co nejdéle, nejlépe do dospělosti, celistvou normální rodinu (máma, táta a děti) a řekla jsem to takto i manželovi. Ráda bych (i přes pochopitelnou lehkou averzi k manželovi), aby náš vztah s manželem nabyl alespoň trochu podobu partnerství a ne jen nějakého typu lehkého kamarádství jako je teď. Mám pár dotazů: 1) myslíte si, že to takto může dlouhodobě fungovat, pořád mám pocit, že je to nějaké divné, když sedíme večer u televize a oba smskujeme (samozřejmně ne si vzájemně:) 2) co mám dělat dál, abych manžela alespoň zaujala, začala jsem o sebe dost pečovat, obměnila šatník, vidí mojí nezávislost, že jsem schopná mít vlastní soukromý život, doma je klid, žádné scény a domácnost funguje. Ráda bych, abychom spolu začali opět intimně žít, ale první krok udělat nechci, protože cítím že by viděl mojí závislost 3) budu ráda za jakýkoliv postřeh, názor a zkušenost, který mně trochu napoví kam se bude ubírat naše budoucnost Děkuji

Milá Jano, musím vyjádřit poklonu tomu, jak v klidu a prakticky tuto náročnou situaci zvládáte i s jakým přístupem k sobě – jste zdravá žena :). Ohledně dalšího vývoje hraje roli intenzita a vývoj paraelního vztahu manžela. Milenka je svobodná? Zadaná? Jakou předstvavu mají o jejich vztahu dále? Máte pravdu, že vy nejste na tahu ohledně intimity – on ji přerušil, tak je to třeba respektovat… Příběhy znám skutečně různé, možné je ledacos. Přecijen o Vás i o vás vím málo, abych si troufla odhadnout vývoj. Mohla by Vám i vám napomoci osobní konzultace. Můžete se objednat… Přeji vše dobré.