Dobrý den, nevím co mám dělat a ráda bych Vás požádala o radu. Před několika měsíci se manžel začal chovat divně,odtažitě,žádné intimnosti,žádné projevy lásky…nakonec mi přiznal,že mě ke mě nic necítí,že je z citů vymačkaný jako citron,nechce se mnou ted být,chce žít zatím sám,dokud se nevyřeší situace kolem domku,pak prý bude řešit sám sebe-slíbil,že vyhledá psychologa.Rozvádět se nechce.Myslela jsem ,že je v tom jiná žena,ale řekl,že ne,jen,že je prázdný bez citů. Musím napsat,že jsme spolu v manželství rok a půl.Manželovi je 47 let a mě 41 let,vzali jsme se z veliké lásky.Plánovali jsme si život v domečku a pomalu začalo docházet k realizaci,avšak jsou kolem samé starosti a problémy.Manžel se na ten domek hodně upnul a myslím,že ho ty starosti vyčerpali. Já nevím co mám dělat,cítím se hrozně sama,už dva měsíce se mě pomalu ani nedotkl,aby se mnou nemusel být,tak jde radši ven,mám pocit jako bych za to všechno mohla já sama.Jinak spolu komunikujeme v pohodě. Já ho moc miluji a život bez něj je pro mě nepředstavitelný.Přeji si,aby se v něm zase probudila láska ke mě.Ale dočkám se vůbec někdy? Nechávám mu soukromí,nemluvím o tom,ale chybí mi jeho láska,pohlazení..jak dlouho to ještě bude trvat,abych se nakonec z toho nezbláznila já? N silvestra mě pohladil po tváři a řekl,ať se na něj nezlobím,že jednou si třeba pro mě přijde a unese mě… Prosím poradte mi jak se mám k němu chovat,abych mu neublížila a naopak mu pomohla.Děkuji koc za odpověď.

Milá Jitko, oceňuji váš zájem o hledání pomoci partnerovi. Lidská psychika je složitá, funguje v různých individuálních vzorcích a setrvačnostech. Co vše prožil? Nu, každopádně je třeba, abyste plně uviděla, že Váš manžel pro Vás nemá to, co byste chtěla, co potřebujete. Nečekejte to a zařiďte se podle toho. Věty typu „… život bez něj je pro mne nepředstavitelný, … zbláznit se…“ – je třeba změnit za: „zvládnu vše…“ apod. Neobviňovat se. Musíte se starat v prvé řadě o sebe… teprve pak pomáhat… Přeji vše dobré.