Dobrý den,paní doktorko.Před dvěma lety sme se s manželem a dětmi přestěhovali do jiného města a za ty dva roky si nemohu vůbec zvyknout.Vůbec si už nevím rady,snažím se myslet pozitivně a uklidnovat se,že to bude dobré.Stále se tu trápím,jsem neštastná a bojím se i toho,že třeba kdybychom se náhodou někdy ještě stěhovali,že se budu opět trápit.Když sem se stěhovala před 8 lety od rodičů a bydlela sem u manželové rodiny,tak sem si zvykla uplně normálně a celkově sem nikdy neměla se přizpůsobit,ale tentokrát je to jiné.Jsem stále zavřená v bytě a nemám ani chut vycházet a chodit mezi lidi a s někým se bavit.Nelíbí se mi tady ta mentalita lidí a nevím kudy kam.Myslíte,že místo,kde člověk bydlí je hodně důležité?Je možné,že pokud se přestěhujeme,že se to změní?V předchozm bytě jsem to cítila tak,že když sem se vracela domů,tak sem se vracela s radostí a s pocitem,že doma jsem v bezpečí.Ale ted je to jiné.Pomalu zjištuju,že byt nenávidím a okolí taky,je mi to tu nepříjemné.Moc Vám děkuji za radu.

Milá , místo, kde žijeme, je důležité. Neuvedla jste okolnosti, které vedly ke stěhování… ale vzhledem k tomu, že dříve jste potíž s pocitem domova neměla, je pravděpodobné, že potíže se týká spíše souvislostí spojených s místem. Je skutečně možné, že s přestěhováním se situace změní. Ale neznám váš životní styl, preference, ani co vám ve skutečnosti na novém bydlení nevyhovuje… Pojmenujte si poctivě a co nejkonkrétněji, co vám chybí, co vám vadí. Zvykání na nové lidi a okolnosti je věkem obtížnější a pružnost je třeba ji trénovat. Přeji vše dobré.