Dobrý den, Ráda bych slyšela Váš názor na následující situaci, do které jsem se dostala. Jsem s přítelem už 5 let, jsem přesvědčená, že je to ten pravý. Je to cizinec, má velmi náročnou práci, lítá po světě. Je to naprosto perfektní muž, doteď jsem byla přesvědčená, že má pouze jedinou chybu a sice tu, že nemá čas. Pár ostatních věcí, se kterými nejsem spokojená, mám tendenci bagatelizovat nebo připisovat chybu sobě. Po pěti letech se tedy již díky jeho práci moc nevídáme, neplánujeme budoucnost, svatbu, dům, děti atd. jako moje kamarádky, ani nezažíváme ty všední radosti a strasti. Náš vztah stagnuje. Zkoušela jsem s ním o tom několikrát mluvit, ale vždy to jaksi zahraje do „outu“… necítí se připraven, není si jist, že by byl dobrý otec a měl děti rád. Má tolik práce, že soukromé věci jdou stranou. Mně je 29 a jemu 37, peněz máme oba dost a náš vztah je dost pevný, o tom jsem přesvědčená. Já bych rodinu chtěla, sama žádnou nemám, ale mám pouze zajímavou a náročnou práci a díky bohu za ni, protože jinak bych se neměla pořádně jak realizovat. Smutné. A právě díky mé práci jsem už v létě potkala zajímavého muže. Fyzicky nebyl na první pohled můj typ, ale jakmile jsem ho zahlédla a podívala se mu do očí, přeskočila ta pověstná jiskra. Jsem pracovně hodně v kontaktu se zahraničím a cizinci mi asi imponují, protože i on je cizinec. K ničemu nedošlo, jen jsme si povídali a snad lehce flirtovali…. Pak odjel. A já na něj začala myslet, jako bych se snad zamilovala. Dále jsem ale byla šťastná ve svém vztahu, jen jsem nemohla dostat z hlavy toho druhého. Půl roku od té doby jsme se neviděli, jen si během té doby vyměnili asi 3 víceméně pracovní maily – až tak úzký pracovní kontakt mezi námi není. Teď v rámci jedné pracovní akce byl opět v Čechách a dopadlo to tak, jak to asi dopadnout muselo. Ačkoliv má sám přítelkyni přes tři roky, má spokojený vztah a prý ji byl celou dobu věrný, viděl tu jiskru mezi námi stejně, a tak jsme skončili na večeři a pak v posteli. Ten zážitek se mi moc líbil a místo černého svědomí z toho, že jsem příteli byla nevěrná (bylo to poprvé) jsem šťastná a nabitá energií. Na to, že to bylo poprvé, jsme došli v oblasti sexu k velké souhře a já si uvědomila, že takovou se svým přítelem snad nemám ani po těch 5 letech! Začala jsem si uvědomovat, že mi opravdu vadí třeba to, že od svého přítele už dostávám pouze dětskou pusu na rty a to i při milování, zatímco můj milenec mě dokázal celou dobu vášnivě líbat….. ne že by byl můj přítel špatný milenec, ale nedokáže být spontánní – pokud nedosáhnu orgasmu, nechce ho dosáhnout ani on a to mě stresovalo už od začátku. Ano, jsou prostě oba úplně jiní a já si tak připomněla, jak se můžu s nějakým mužem cítit žádoucí a sexy a jak to může být spontánní a vášnivé. A teď mi to chybí. Důvody k mé nevěře jsou vlastně jasné: nuda ve vztahu, nejasná budoucnost, zajímavý nový muž a příležitost, plus ten pocit, že si najednou připadám sexy ( i když vím, že vypadám dobře a mužům se líbím ). Je to zvláštní, jak někdy mezi dvěma lidmi dojde k chemické reakci…. Tady k ní nepochybně došlo z obou stran a záhy jsme zjistili, že jsme narozeni ve stejném měsíci, pouze pár dní od sebe, snad přece jen astrologie hraje nějakou roli? Ale proč píšu. Jsem překvapená, jak jsem vyrovnaná a ani mě netrápí svědomí vůči mému příteli, ani nemám potřebu tomu druhému psát atd., i když jako žena nepopírám, že jsem citově trošku angažovaná. Vím, že se zas někdy uvidíme a to mi stačí. Všechno bych to zopakovala znovu, protože to bylo úžasné. Vlastně netoužím po ničem jiném. Všude se o nevěrných mužích spíš píše jako o stavu milostného trojúhelníku…. Ale chci se zeptat, jak z Vašeho pohledu může fungovat v tomto modelu, kdy já jsem zadaná, on je zadaný….jakkoliv je to nemorální, chtěla bych si náš zážitek někdy zopakovat. Co na toto říká Vaše lidská i odborná praxe? Bude mít muž zájem zopakovat si stejný zážitek se ženou, kterou už vlastně „dobyl“? Nasytil se a vrátí se do reality a bude chtít být dál věrný své přítelkyni nebo pro něj budu lákadlem i dál? Může ho sžírat svědomí, když mě nesžírá? Vůbec toto nedokážu odhadnout a ačkoliv se to dřív nebo později sama dozvím, musím se Vás zeptat, abych byla připravená na všechny varianty. Děkuji mockrát za odpověď a za Váš čas s mým „malicherným“ problémem…:-)

Milá Karin, to jsou otázky spíše na kartářku – možné jsou všechny varianty. Vysokou pravděpodobnost k opakování však vidím. Setkání s tím druhým Vám poskytlo – doplnilo, závažnou informace o tom, co Vám v primárním vztahu chybí. Kdyby Vám vztah poskytoval naplnění v mnoha jiných oblastech, kromě sexu, neřeknu ani slovo, ale tady mi nějak vychází, že by byl pro Vás přínosem… Vypadá to, že s Vámi neplánuje založit rodinu nikdy – patrně k Vám cítí také stagnaci… Přeji vše dobré.