anonym Personál zeptal se před 13 roky
Dobrý den, je mi 17 let a jsem už z mé situace která trvá víc jak 2 měsíce smutný a vyčerpaný. Ztratil sem 3 mě nejbližší přátele, kterých sem si na světě nejvíc vážil. Ve škole se tedy cítím mezi vrstevníkama jako cizí, jelikož se nemám komu svěřit a kdo by mě pochopil. Chodím si přes týden sedat někam na vyhlídku, kde sám přemýšlím. Až budu mít z brigády nějaký peníze navíc, tak si chci koupit flairy lahev a míč na basket, jelikož je to zábava, která se dá i v jednom. Jediné na co se za celý týden těším je víkend, kdy mám noční brigádu. Personál je tam o pár let starší jak já a je to jediný místo kde uplně zapomenu na problémy. Jen jjsem vynervovaný z matky, která mi chce tuto brigádu zakázat, protože mi nebylo ani 18 a z domova odcházím v 18 hodin s tím, že se v 6-8 hodin ráno vracím domu. Potom už bych nevěděl co mám dělat, když ta brigáda je zároveň mou zábavou a vydělám si peníze na vlastní útratu (od rodičů jako 99% vrstevníků peníze nedostávám). Vím, že jsem nepoložil žádnou otázku, ale zajímal by mě něčí názor na to, co se děje. Nevím jak si mám vlastního života vážit. (zamilovat se nepomůže, bohužel už jsem nešťastně, jelikož je to jednostranný, a nejde se toho zbavit)

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 13 roky
Milý Dane, někdy se to v životě sejde – docela by mne zajímalo, co se stalo, že jste přišel o tři kamarády… v životě je čas na truchlení – má své místo, jen je třeba se v tom neutopit, odsmutnit a zůstat ve spojení s tokem života… často je to velmi citlivá práce se srdíčkem, které je třeba ošetřit a láskou k životu naplnit…. Přeju Vám, abyste brigádu uhájil – svěřte se třeba mámě s tím, co prožíváte a čím pro Vás brigáda je. Neuzavírejte se na dlouho, ošidil byste nejen sebe, ale i svět, lidi, pro které můžete být přínosem… Podle Vašeho psaní, mám pocit, že potřebujete umět skutečně zacházet s láskou ve svém srdci, neubít ji, cítit ji, chránit a rozvíjet. Když budete mít chuť, domluvte se se mnou na jedné http://www.rovena.info/lecebna-meditace-cesta-k-osobni-sile.html Mějte pohodové dny a nacházejte hezké okamžiky ve všedním dnu.