anonym Personál zeptal se před 13 roky
Dobrý den, chtěla bych se zeptat co dělat. Můj přítel je už 2 roky rozvedený a má z manželství 16ti letou dceru, protože byl sám rok, hodně se o ní starali jeho rodiče a upnuli se na ní. Dostává hodně drahé dárky a je mírně řečeno velmi rozmazlená, její matka jí dovoluje nechodit do školy(chodí na střední školu Iročník) akdyž je u prarodičů vždy je nemocná, nevím jestli opravdu nebo ne,ale je nemocná prakticky pořád, má strašně moc zameškaných hodin, na základní škole díky tomuhle propadla a dělala reparát. Její otec se o ní zajímá a pokud je s námi je v pohodě a všichni si rozumíme, jakmile odejde kprarodičům nebo k matce, okmažitě si na svého tátu stěžuje,jelikož on je jediný kdo po ní chce aby si plnila elementární povinnosti. Rodiče přítele, mu vždy vyčtou, že je k ní zlý a nespravedlivý, když jí nedovolí nejít do školy apod. Se svou matkou má ona velmi špatný vztah, vůbec k ní nechce chodit,chtěla být jen v péči otce,ale ten nechtěl aby byla bez matky, její matku osobně neznám,nerozumím jejich vztahu,údajně jí měla říct, ať klidně do školy nechodí, že může s ní dělat pomocnou sílu kdesi.Napíšu sem modelovou situaci, která se stala včera: "dcera" už má jít do školy po vyšetření zad v nemocnici, ale nechce jít a je u prarodičů, její otec jí řekne že jít musí a ona oroduje u prarodičů, ti zavolají a chtějí jí nechat doma, dcera píše svojí matce jestli může zůstat doma ata jí odpovídá že ano a píše jejímu otci, co má dělat, že dcera nechce do školy. Ten své ex manželce odpovídá že dcera do školy půjde, že je nemocná pořád,ale že jí uschopnila doktorka a že jí nenechá doma jen proto že se jí nechce do školy. Tuto smsku jeho ex přeposlala dceři, aby ukázala zřejmě že on je ten špatný. Ihned volali prarodiče a křičeli, že on nemá dceru rád anevěří jí,že onatam pláče. Vrodině už panuje strach dceři cokoli vyčíst, dělá scény a myslím, že psychicky vydírá prarodiče, kteří její chování, které je i vůči nim často velmi ošklivé dávají za vinu mému partnerovi,dcera skoro nechodí do školy,hrozí jí vyhazov ze školy, její zájmy jsou drahé značkové oblečení a značková elektronika, odmítá se učit a jakkoli připravovat do školy.Když je asi semnou amým partnerem,tak ví, že ho musí poslouchat, tak je relativně v pohodě, semnou třeba nikdy neměla žádný konflikt a chce semnou trávit čas,baví sesemnou o klucích apod.nechci se proto do tohoto konfliktu aktivně vkládat, protože simyslím,že by to mohlo být kontraproduktivní z mojí pozice, ale chci pomoct partnerovi, který se opravdu trápí. Já sem navrhovala, aby dcera netrávila tolik času u prarodičů, že má být s námi když je u muže(je ve střídavé péči)anebo se svojí matkou,vždy když je u prarodičů je nemocná apod.ale jelikož muž pracuje do večeraonapo škole jede k nim na jídlo a je tam minimálně odpoledne než jí muž doveze domů. Chtěla sem se proto zeptat jak doporučujete postupovat, k psychologovi už chodila dokonce s oběma rodiči najednou,výsledek 0, stále si neplní svoje povinnosti avšechny vydírá, poraďíte prosím co s ní dál? Muž jí motivuje a zajímá se o její studijní výsledky(kdyžteda občasjde do školy), baví se s ní na rovinu ale stejně nic neunguje a všechno se stupňuje. Moc děkuji zaodpověď.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 13 roky
MIlá Báro, komu mám co doporučit…. nevytvářejte domněnky např. proč ex ukázala sms dceři – třeba chtěla podpořit i svůj pocit, že má jít dcera do školy, ale bojí se konfliktu s ní… Pro Vás dále – spíše se od tématu distancujte… Nikdo jiný se mne na nic neptá… Patrně se budete muset vy i její otec smířit s tím, že nejednotnost výchovy spolupůsobí na patologický vývoj dcery a popřát ji: že jak si ustele, tak si lehne … Nepřistupovat na vydírání. Přeji vše dobré