Dobrý den, už od mala(teď je mi 19) mám negativní pohled na svět a jsem celkově psych. labilní, začalo to, když se narodila moje sestra, když mi bylo 6, na kterou jsem strašně žárlila. S mámou ani s tátou od té doby nemám moc dobrý vztah, nemůžu se zbavit pocitu, že za to jaká jsem můžou oni. Vždy, když už si myslím, že jsem se s tím vyrovnala, se např. objeví problém a skončí to u toho, že zase obviňuju svoje rodiče. Poslední dobou je toho na mě moc, problémy ve škole, rodině, vztazích.. chodila jsem k psycholožce, která mi vůbec nepomohla, teď chodím na terapii(2 týdny jsem na ní teď nebyla) Cítila jsem se po ní ze začátku líp, ale teď když se nakupily všechny ty problémy, mám pocit, že jsem zase na začátku. Zase mám takové stavy, že jen sedím, brečím a sem úplně mimo, už ani nejsem schopná normálně přemýšlet, myslím na to, že chci skončit se životem, ale vím, že bych to neudělala, přesto je to nesnesitelné. Chci vás poprosit o názor, jestli se dá tohle vyřešit s terapeutem nebo je lepší dojít si za psychiatrem, jestli by v těchto nejhorších situacích nepomohly třeba nějaké lehčí antidepres.? Díky za odpověď

Milá Báro, jak mám rozumět vět:"Nemůžu se zbavit pocitu, že za to jaká jsem mohou rodiče."? 1.Tento "pocit" začíná u myšlenky. 2.Myšlenky tvoří každý sám. My vládneme svým myšlenkám, nikoliv obráceně. 3.Pokud nějakou destruktivní myšlenku máme, je na nás, abychom ji přepracovali (to lze naučit) 4.Hledání viníka neřeší problém, je to tedy destruktivní činost s destruktivními dopady na několik stran (i sebeobvinování je hledání viníka…) 5. Takže základ dospělosti je přijmout Zodpovědnost za sebe na všech úrovních, včt. zodpovědnost za své pocity a uspokojování svých potřeb. 6. chápu, že může být náročné najít cestu k tomu, jak tvořit sebe a své psycho. A je jen na Vás, zda se tou cestou vydáte s plným nasazením, pílí, vnitřní poctivostí a houževnatostí. 7. Pokud máte pocit, že bez antidepresív to nezvládnete, vyzkoušejte je. Na kolik procent pomohu, to uvidíte, je to individuální. 8. Pokud budete chtít vyzkoušet práci se svými pocity, jejich proměnu, můžeme se domluvit na setkání. Držím palce a přeji vše dobré.