Dobrý den, mám syna, je hezký, šikovný, vystudoval vysokou školu, pracuje, ale straní se lidí, nikam nechce chodit, ani do obchodu si koupit oblečení, on že nic nepotřebuje a problém nemá a když mu něco koupm já, tak to stejně nenosí.Do noci sedí u počítače, ve dne dlouho spí /o víkendu, během týdne bydlí sám v jiném městě/, k jídlu ho musím nutit, sám nemá pocit hladu, nic ho nezajímá / kromě technických věcí/, nemá žádné kamarády, chodí jako starý mladý, ohýbá hlavu, je hubený..Když ho vidím, tak se mně srdce svírá, život, mládí mu utíká,..A proč píšu – ráda bych věděla, zda je to nemoc /ale jak a kam se obrátit, když ho nedostanu ani do obchodu/ a nebo zda je to povaha, nechat ho být ať se stará o sebe sám. Děkuji za odpověď.

Milá Jano, abych pravdu řekla, v oblasti psycho- nemám ráda pojem nemoc – je to prostě stav duše. I fyzická nemoc je součástí nás, je to stav těla. Na úrovni fyzična může pomoci fyzično. A duše, vědomí je stav, který můžeme ovlivnit myslí… Každý je zodpovědný za stav svého vědomí i těla. Možná by mu antidepresíva trochu pomohly, možná ne – nevím… ale on je ten, který buď pro sebe něco chce, nebo ne… vy mu můžete dát nabídku… a kde je táta? Přeji vše dobré.